Fisker Alaska debiutuje jako elektryczny pickup. Ma być najlżejszy w segmencie

Fisker kontynuuje podbój rynku kolejnymi premierami. Po modelach Pear i Ronin przyszedł czas na Alaskę - elektrycznego pickupa o całkiem niezłych parametrach.

Fisker AlaskaFisker Alaska
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fisker
Aleksander Ruciński

Alaska bazuje na zmodyfikowanej platformie FM31 znanej już z modelu Ocean. Tłumaczy to dość znaczące podobieństwa wizualne między dwoma modelami. Z tą różnicą, że Ocean jest SUV-em, a Alaska pickupem.

Szef marki, Henrik Fisker, określa nową propozycję mianem najlżejszego elektrycznego pickupa. Wspomina też o ekologicznym charakterze, który objawia się nie tylko elektrycznym napędem, lecz przede wszystkim zastosowanymi materiałami. Wegańskie wnętrze z etycznie pozyskanymi komponentami to tylko jeden z przykładów.

Nie brakuje też innych atrakcji, jak np. "Houdini trunk". To nic innego, jak chowana ściana pomiędzy kabiną i przestrzenią bagażową, pozwalająca przewozić dłuższe przedmioty po złożeniu kanapy. Jest też gigantyczny uchwyt na kubek czy specjalny wieszak na kowbojski kapelusz.

Fisker Alaska
Fisker Alaska © Materiały prasowe | Fisker

Przechodząc do kwestii technicznych - Alaska będzie dostępna z dwiema pojemnościami baterii do wyboru (75 kWh i 113 kWh). Ta większa powinna zapewnić do 550 km zasięgu. Wciąż jednak nie znamy pozostałych danych.

Niewykluczone, że trafi tu ten sam napęd co w Oceanie, co oznacza minimum 275 KM i maksimum 550 KM. Na potwierdzenie specyfikacji musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Rozpoczęcie sprzedaży przewidziano na 2025 rok. Przewidywana cena Alaski to około 45 tys. dolarów.

  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
[1/18] Fisker Alaska Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Fisker
Wybrane dla Ciebie
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów