Ford rozszerza globalną gamę pick-upów o pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid. Instalacja Pro Power Onboard zwiększa walory użytkowe w miejscach pozbawionych prądu

Ford rozszerza globalną gamę pick-upów o pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid. Instalacja Pro Power Onboard zwiększa walory użytkowe w miejscach pozbawionych prądu

Źródło zdjęć: © materiały partnera
25.09.2023 12:46

Wraz z pierwszym w historii hybrydowym modelem elektrycznym Ranger Plug-in Hybrid, Ford wprowadzi na początku 2025 roku hybrydowe układy napędowe PHEV w segmencie średniej wielkości samochodów ciężarowych.

Ranger Plug-in Hybrid, poza zdolnością jazdy bezemisyjnej, będzie dysponował również istotnymi walorami terenowymi, wysoką dopuszczalną masą holowania i ładownością – typowymi dla Rangera nowej generacji oraz momentem obrotowym wyższym niż inne wersje modelu

 Oferowany opcjonalnie system zasilania pokładowego Pro Power Onboard™ oznacza, że klienci nie muszą wozić generatora i zwolnić przestrzeń ładunkową; dostępna w akumulatorze energia wystarczy, aby podłączyć narzędzia w pozbawionych prądu miejscach pracy lub obozowiskach

WARSZAWA, 19 września 2023 r. – Ford zaoferuje klientom wersję Rangera z napędem hybrydowym typu plug-in, łączącą możliwość jazdy na napędzie elektrycznym z wszechstronnością poza utwardzonymi drogami i niezawodnością w pracy, których klienci oczekują od najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.

Produkcja pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid rozpocznie się pod koniec 2024 roku, a dostawy do klientów na początku 2025 roku. Nowy model będzie znaczącym krokiem naprzód w planach Forda, zakładających wprowadzenie pełnej gamy układów napędowych w segmencie pick-upów średniej wielkości.

© materiały partnera

Właściciele Rangera Plug-in Hybrid skorzystają również z rozwiązań systemowych Ford Pro, upraszczających przejście na modele elektryczne za sprawą nowych funkcji ułatwiających ładowanie, oprogramowaniu i obsłudze serwisowej, które pomogą w rozwoju ich firm.

"Ranger Plug-in Hybrid pomoże klientom wkroczyć w przyszłość opartą na napędach elektrycznych, dając im większe poczucie pewności i możliwości wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie Ranger pozostanie liderem innowacji i liderem w segmencie średniej wielkości pickupów" – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.

Ranger Plug-in Hybrid będzie generował większy moment obrotowy niż jakikolwiek inny Ranger, dzięki zespołowi napędowemu, składającemu się 2,3-litrowego silnika benzynowego Ford EcoBoost i silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem trakcyjnym. Układ umożliwi również jazdę w trybie bezemisyjnym do 40 kilometrów zasięgu.[1] Czysty napęd elektryczny otwiera nowe możliwości przed właścicielami firm w coraz liczniejszych miastach, wprowadzających strefy obniżonej emisji.

Maksymalna zdolność holownicza Rangera Plug-In Hybrid dla przyczep z hamulcem wynosi 3500 kg – czyli jest identyczna jak w pozostałych modelach z gamy Rangera (nie dotyczy wersji Raptor).[2]

Ranger Plug-in Hybrid będzie również oferował system zasilania pokładowego Pro Power Onboard, umożliwiając klientom podłączenie narzędzi i urządzeń o dużym poborze prądu w miejscu pracy lub obozowisku przez gniazda umieszczone w kabinie oraz skrzyni ładunkowej. Oznacza to, że hałaśliwe, nieporęczne i ciężkie generatory można zostawić w domu, wykorzystując więcej miejsca w skrzyni ładunkowej na inny sprzęt i ekwipunek.[3]

© materiały partnera

Poza możliwością korzystania z energii elektrycznej w miejscach oddalonych od infrastruktury, Ranger Plug-in Hybrid oferuje tryby jazdy z napędem elektrycznym[4], które dają klientom większą elastyczność w decydowaniu o tym, jak i kiedy używać energii z akumulatora trakcyjnego.

Ranger Plug-In Hybrid dysponuje również sprawdzonym napędem na cztery koła[5], wybieranymi trybami jazdy oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.[4]

"Nasi klienci chcą zelektryfikowanych modeli, które charakteryzują się wysokimi osiągami i niewygórowanymi kosztami eksploatacji. Nie chcieliby jednak rezygnować z tego, co kochają w swoich ciężarówkach" – powiedział Schep. "Ranger Plug-in Hybrid to najlepsze rozwiązanie – do pracy, rozrywki i jako samochód rodzinny – łączące dwie epoki napędów. Oferuje klientom bezemisyjną jazdę z napędem elektrycznym podczas krótkich podróży lub hybrydowe osiągi, przy tym zapewnia niesamowite możliwości terenowe, wysokie parametry ładowności i holowania, a dzięki Pro Power Onboard po raz pierwszy właściciele Rangerów mogą z łatwością korzystać z urządzeń elektrycznych w miejscach pracy i na kempingach."

[1] Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg powyżej 45 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów. Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.

[2] Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.

[3] Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego.

[4] Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

[5] Przed jazdą terenową zawsze zapoznaj się z dodatkiem do Instrukcji Obsługi, poznaj teren i trudność trasy oraz używaj odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego wyprawę.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie