Ford S-Max i Galaxy będą hybrydami. Debiut już w 2021 roku

Minivany coraz bardziej tracą na znaczeniu. Widać to chociażby na przykładzie Forda, który w 2019 roku zrezygnował z modelu C-Max. Na szczęście pozostawił przy życiu S-Max'a i Galaxy. Wszystko wskazuje na to, że oba auta jeszcze z nami pobędą. Już niebawem ich gama zostanie uzupełniona o jednostki hybrydowe.

Oba modele niedawno przeszły facelifting. Teraz zyskają nowe opcje napędu.Oba modele niedawno przeszły facelifting. Teraz zyskają nowe opcje napędu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ford, jak zresztą większość konkurentów, sukcesywnie rozwija ofertę pojazdów hybrydowych. Do Mondeo i nowej Kugi w przyszłym roku dołączy także S-Max oraz Galaxy z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym, wspomaganym elektrycznym generatorem. Rozwiązanie zadebiutowało w najnowszej odsłonie wspomnianego SUV-a, który w marcu 2020 roku trafi do polskich salonów.

Jakiś czas później nowy hybrydowy zestaw zacznie trafiać także pod maski minivanów. Brytyjski magazyn "Autocar" twierdzi, że Ford zainwestował ponad 40 mln euro w swoją fabrykę w Walencji, by dostosować ją do produkcji nowych, ekologicznych wariantów. Poza S-Maxem i C-Maxem wytwarzane będą tam także litowo-jonowe baterie, które następnie zasilą wszystkie hybrydowe modele marki.

2,5-litrowy silnik benzynowy sprzężony z jednostką elektryczną w modelu Kuga generuje równe 225 KM. Brytyjczycy z Autocar twierdzą, że w przypadku minivanów moc może być nieco niższa. Nieoficjalnie mówi się o 200 KM. Pewnym jest jednak, że oba modele będą wykorzystywać tę samą, bezstopniową przekładnię e-CVT.

Co ważne, nowy napęd nie wpłynie negatywnie na praktyczność konstrukcji Forda. Zarówno S-Max, jak i Galaxy nadal będą dostępne nawet z trzema rzędami siedzeń, a jeśli będzie trzeba, pomieszczą też sporo bagażu - odpowiednioe 2200 i 2339 litrów po złożeniu foteli. Niebawem powinniśmy poznać dokładniejszą specyfikację hybrydowych Fordów oraz przewidywane ceny, gdyż to właśnie od nich w dużej mierze zależy ewentualny, rynkowy sukces.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie