Ford S-Max i Galaxy będą hybrydami. Debiut już w 2021 roku

Minivany coraz bardziej tracą na znaczeniu. Widać to chociażby na przykładzie Forda, który w 2019 roku zrezygnował z modelu C-Max. Na szczęście pozostawił przy życiu S-Max'a i Galaxy. Wszystko wskazuje na to, że oba auta jeszcze z nami pobędą. Już niebawem ich gama zostanie uzupełniona o jednostki hybrydowe.

Oba modele niedawno przeszły facelifting. Teraz zyskają nowe opcje napędu.Oba modele niedawno przeszły facelifting. Teraz zyskają nowe opcje napędu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ford, jak zresztą większość konkurentów, sukcesywnie rozwija ofertę pojazdów hybrydowych. Do Mondeo i nowej Kugi w przyszłym roku dołączy także S-Max oraz Galaxy z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym, wspomaganym elektrycznym generatorem. Rozwiązanie zadebiutowało w najnowszej odsłonie wspomnianego SUV-a, który w marcu 2020 roku trafi do polskich salonów.

Jakiś czas później nowy hybrydowy zestaw zacznie trafiać także pod maski minivanów. Brytyjski magazyn "Autocar" twierdzi, że Ford zainwestował ponad 40 mln euro w swoją fabrykę w Walencji, by dostosować ją do produkcji nowych, ekologicznych wariantów. Poza S-Maxem i C-Maxem wytwarzane będą tam także litowo-jonowe baterie, które następnie zasilą wszystkie hybrydowe modele marki.

2,5-litrowy silnik benzynowy sprzężony z jednostką elektryczną w modelu Kuga generuje równe 225 KM. Brytyjczycy z Autocar twierdzą, że w przypadku minivanów moc może być nieco niższa. Nieoficjalnie mówi się o 200 KM. Pewnym jest jednak, że oba modele będą wykorzystywać tę samą, bezstopniową przekładnię e-CVT.

Co ważne, nowy napęd nie wpłynie negatywnie na praktyczność konstrukcji Forda. Zarówno S-Max, jak i Galaxy nadal będą dostępne nawet z trzema rzędami siedzeń, a jeśli będzie trzeba, pomieszczą też sporo bagażu - odpowiednioe 2200 i 2339 litrów po złożeniu foteli. Niebawem powinniśmy poznać dokładniejszą specyfikację hybrydowych Fordów oraz przewidywane ceny, gdyż to właśnie od nich w dużej mierze zależy ewentualny, rynkowy sukces.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie