Francuska straż miejska idzie z duchem czasu. Właśnie kupili elektryczny radiowóz

Francuska straż miejska w Meurthe i Mozela jeździ już nowym w pełni elektrycznym pojazdem. Ich flotę zasilił MG4 chińskiej firmy SAIC.

Radiowóz to wersja podstawowa samochodu o mocy 168 KMRadiowóz to wersja podstawowa samochodu o mocy 168 KM
Źródło zdjęć: © Twitter

Model zakupiony przez francuskich stróżów prawa to wersja podstawowa samochodu o mocy 168 KM i akumulatorze LFP o pojemności 51 kWh. Takie parametry pozwalają mu przejechać ok. 350 kilometrów na jednym ładowaniu. Wynik może nie jest zbyt imponujący, ale też obszar Meurthe i Mozela, po którym będzie się poruszać nowy radiowóz nie jest zbyt duży, rozciąga się na długości 130 km z północy na południe. Zatem z taką baterią na pokładzie MG4 będzie w stanie pokonać tę trasę prawie trzy razy, zanim podjedzie do ładowarki.

We Francji standard MG4 kosztuje 24 990 euro. Za tę cenę otrzymujemy m.in. funkcję "jednego pedału", 5-wahaczowe tylne zawieszenie, 7-calowy panel LCD, 10,25-calowy ekran główny, diodowe światła, tylne czujniki parkowania, bezkluczykowy dostęp i start oraz system V2L. Co ciekawe, w Chinach ten sam samochód kosztuje 123 800 juanów, czyli ok. 15,5 tys. euro.

MG4 jest znany w Chinach jako MG Mulan. Jest to w pełni elektryczny hatchback wyprodukowany przez firmę SAIC. Stoi na platformie Nebula od chińskiego producenta samochodów. Pojazd pomyślnie przeszedł test zderzeniowy Euro NCAP. Ma trzy opcje baterii. Radiowóz francuskiej straży miejskiej ma najsłabszą z nich. Pozostałe pozwalają przejechać na jednym ładowaniu kolejno 435 km i 520 km.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem