Hyundai pokazał tylnonapędową platformę E-GMP dla aut elektrycznych. Nawet 500 km zasięgu

Hyundai coraz mocniej stawia na elektromobilność, czego przejawem jest zaprezentowana właśnie globalna, modułowa platforma, która stanie się podstawą wszystkich przyszłych modeli koncernu zasilanych prądem. Zapowiada się imponująco.

Kona Electric jest najlepszym dowodem na to, że Hyundai wie co robi.Kona Electric jest najlepszym dowodem na to, że Hyundai wie co robi.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Hyundai E-GMP (Electric-Global Modular Platform) - tak brzmi pełna nazwa koreańskiej platformy stworzonej z myślą o kolejnych, elektrycznych propozycjach koncernu. Jej elastyczność i modularność pozwalają na zastosowanie w różnorakich konstrukcjach: sedanach, kombi, SUV-ach czy autach miejskich.

W zależności od potrzeb E-GMP może wykorzystywać jeden lub dwa silniki elektryczne - po jednym nad każdą z osi - zasilane akumulatorami umieszczonymi nisko w podłodze. Przemyślana budowa pozwoli wygospodarować w kabinie dużo miejsca, przy jednoczesnym zachowaniu nisko położonego środka ciężkości, który powinien przekładać się na dobre wrażenia z jazdy.

Szczególnie że inżynierowie Hyundaia zastosowali tu w pełni wielowahaczowe zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy z naciskiem na radość z prowadzenia i stabilność w każdych warunkach. Co jeszcze ciekawsze, w domyślnej konfiguracji platforma występuje wyłącznie z tylnym napędem. Dostępne opcje ograniczą się więc do RWD i AWD.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Hyundai chwali się również możliwościami szybkiego ładowania z użyciem urządzeń o mocy do 350 kW, co ma pozwolić na zapełnienie 80 proc. pojemności akumulatorów w zaledwie 18 minut. Nieźle zapowiada się też maksymalny zasięg na poziomie 500 km. Co więcej, będzie też możliwość "pożyczania prądu" innym urządzeniom pracującym pod napięciem 110V i 220 V, a także pojazdom.

Koreańczycy mają w planach stworzenie co najmniej 23 modeli opartych na architekturze E-GMP. Mowa tu zarówno o produktach Hyundaia, jak i Kii. Pierwsze pojazdy wykorzystujące nową platformę zadebiutują już w 2021 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie