Hyundai wraca do lat 80. z elektrycznym konceptem Grandeur w stylu retro

Hyundai znów wraca do klimatów retro, przywołując pierwszą generację limuzyny Grandeur. Jej współczesna interpretacja łączy wszystko to co najlepsze w stylu lat 80. z nowoczesnymi zdobyczami techniki.

Hyundai zachował charakterystyczny styl oryginałuHyundai zachował charakterystyczny styl oryginału
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai coraz chętniej sięga do modeli sprzed kilku dekad. Najpierw był Pony EV, a teraz Grandeur Concept. Koreańczycy przywrócili do życia kanciastą limuzynę z okazji jej 35. urodzin. Zrobili to w naprawdę świetnym stylu.

Na pierwszy rzut oka Grandeur Concept niewiele różni się od oryginału. Jeśli jednak przyjrzymy się detalom, zauważymy wiele wspaniałych rozwiązań, które łączą przeszłość z nowoczesnością, budząc nostalgię nie tylko w fanach starszych modeli z Azji.

Z zewnątrz poznacie koncept przede wszystkim po pełnym oświetleniu LED. Tradycyjnie dla nowych Hyundaiów z elektrycznym napędem, diody przybierają tu kształt wyrazistych pikseli. To wzór, który Koreańczycy stosują już w drogowych ioniqach.

Hyundai Grandeur Concept
Hyundai Grandeur Concept © mat. prasowe / Hyundai

Jeszcze ciekawiej prezentuje się jednak wnętrze z bursztynowym ambientowym oświetleniem LED na boczkach, kokpicie, a nawet podsufitce. Trudno oderwać wzrok także od czerwonych foteli, które wyglądają, jakby wyjęto je z hotelowego lobby lat 80. Oczywiście pokrywa je gruby welur.

Sama deska rozdzielcza jest dość minimalistyczna, a pierwsze skrzypce grają tu ekrany. Dwa z nich, centralny oraz ten na konsoli środkowej, są dotykowe. Próżno szukać tu fizycznych przycisków. Znajdziecie je jedynie na kierownicy.

Oczywiście Grandeur Concept, tak jak wspomniany Pony EV, nie ma szans na produkcję. Gdyby jednak Koreańczycy zmienili zdanie, chętnych pewnie by nie zabrakło.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni