Hyundai jak z Pewexu, ale na prąd. Koreańczycy wskrzesili kultowe Pony

Hyundai Pony, ale z elektrycznym napędem - koreański producent postanowił powrócić do korzeni, łącząc nowoczesność z klasyką sprzed kilku dekad. Efekt jest więcej niż dobry. Ze względów sentymentalnych powinien szczególnie przypaść do gustu Polakom.

Stylistyka nadwozia do złudzenia przypomina pierwsze Pony.Stylistyka nadwozia do złudzenia przypomina pierwsze Pony.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Pony to model, który w ostatnich dekadach XX wieku cieszył się sporą popularnością w Polsce. Starsi czytelnicy pamiętają zapewne, że było to jedno z aut dostępnych w ofercie Przedsiębiorstwa Eksportu Wewnętrznego (PEWEX).

W czasach zdominowanych przez maluchy, duże fiaty i polonezy, koreański kompakt stanowił dla wielu nieosiągalne marzenie. Co ciekawe, po latach Hyundai postanowił powrócić do koncepcji kanciastego hatchbacka, tworząc jednostkowy egzemplarz studyjny zasilany prądem.

Wystarczy rzut oka na grafiki przedstawione przez producenta, by dostrzec podobieństwo do pierwszej generacji Pony, produkowanej w latach 1975-1982. Czyste, kanciaste linie po latach nabrały szczególnego uroku, który może przypaść do gustu nie tylko wielbicielom azjatyckiej motoryzacji.

Hyundai Pony EV Concept (2021)
Hyundai Pony EV Concept (2021) © mat. prasowe / Hyundai

Tym bardziej, że zostały przyozdobione współczesnymi detalami nawiązującymi nieco do nowoczesnego Ioniqa 5. Mowa o LED-owych reflektorach czy tylnych światłach z pikselową grafiką. Z Ioniqiem wspólny jest też rodzaj zasilania, choć na razie nie wiadomo, czy będzie to całkowicie identyczny napęd.

Fanom gadżetów zapewne spodobają się również charakterystyczne dla azjatyckich konstrukcji z tamtych lat, "lusterka" zamontowane na błotnikach. Z tą różnicą, że w koncepcie zostały one zastąpione coraz modniejszymi kamerami.

Wciąż nie znamy danych technicznych. Zmieni się to najpóźniej 27 czerwca, gdyż właśnie wtedy Hyundai zamierza oficjalnie pochwalić się elektryczną reinterpretacją Pony. Niestety, już dziś wiadomo, że auto nie trafi do produkcji.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯