Isuzu pokazało swojego pierwszego elektryka. To dobrze znany D-Max

Jak wszyscy to wszyscy - tak chyba można w skrócie podsumować ostatnią nowość od Isuzu. Marka kojarzona dziś niemal tylko z autami użytkowymi prezentuje prototyp elektrycznego D-Maxa. Dane techniczne mogą zaskakiwać, ale mają sporo sensu.

Isuzu D-Max BEVIsuzu D-Max BEV
Źródło zdjęć: © Isuzu
Szymon Jasina

Isuzu D-Max to na wielu rynkach (szczególnie azjatyckich) bardzo chętnie kupowany pick-up, który swoją popularność zawdzięcza m.in. ekonomicznemu dieslowi pod maską. Dlatego informacja o planach stworzenia wersji elektrycznej to prawdziwa rewolucja. Podczas targów motoryzacyjnych w Bangkoku (Tajlandia jest ważnym rynkiem dla tego modelu) pokazano prototyp D-Maxa na prąd oraz podano pierwsze informacje techniczne dotyczące tego modelu.

Przede wszystkim Isuzu D-Max BEV będzie pierwszym modelem elektrycznym marki zasilanym prądem z akumulatorów. I tak jak trudno sobie wyobrazić, że taka odmiana będzie konkurencyjna na wielu rynkach, gdzie króluje diesel, tak są też miejsca na świecie, gdzie elektryczny pick-up może znaleźć klientów. Dlatego Isuzu D-Max na prąd ma trafić do sprzedaży już 2025 r. w UE i Norwegii, a później również w Wielkiej Brytanii, Australii, Tajlandii i w kolejnych krajach.

Isuzu D-Max BEV
Isuzu D-Max BEV © Isuzu

Można zgadywać, że Isuzu po prostu nie chce zostać w tyle i nawet przy ograniczonym zainteresowaniu już chce mieć w ofercie elektryczny model. D-Max na prąd będzie oczywiście miał napęd na cztery koła realizowany przez dwa silniki elektryczne - po jednym na każdej z osi. Choć Japończycy przyznają, że napęd ten muszą opracować od podstaw, to twierdzą, że zapewni on dobre właściwości terenowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Land Cruiser 300 - tak oszczędna, że powinna być w Europie

Choć mamy na razie do czynienia tylko z prototypem, to Isuzu podało wstępne dane techniczne dotyczące elektrycznego D-Maxa. Ma on rozwijać łącznie 177 KM (130 kW - 40 kW na przedniej osi i 90 kW na tylnej) oraz 325 Nm (odpowiednio 108 Nm i 217 Nm), co oznacza parametry zbliżone do oferowanego dziś diesla.

Bateria 66,9 kWh, do 300 km zasięgu i prędkość maksymalna "powyżej 130 km/h" nie brzmią imponująco, jednak pozostaje pytanie o cenę. Jeśli ta będzie konkurencyjna, to w przypadku pick-upa mały zasięg i prędkość mogą być dobrym kompromisem - w końcu mowa o aucie użytkowym, a nie takim na długie trasy. Tym bardziej, że Isuzu obiecuje ładowność na poziomie jednej tony oraz możliwość holowania 3,5 t.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy