Izera, tylko większa. Elektryczne autobusy od Agencji Rozwoju

- Dobrym pomysłem byłaby produkcja przez firmę ARP E-Vehicles autobusu elektrycznego dla szkół, przedszkoli, autobusu dla mniejszych miejscowości - powiedział Polskiej Agencji Prasowej prezes Agencji Rozwoju Przemysłu Michał Dąbrowski. Według prezesa busy miałyby walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym.

Autobus Pilea 8,6EAutobus Pilea 8,6E
Źródło zdjęć: © WP Autokult | PILEA
Mateusz Lubczański

Do Agencji Rozwoju Przemysłu należy spółka ARP E-Vehicles produkująca elektryczne autobusy pod marką Pilea. "Nie zamierzamy wygaszać ARP E-Vehicles, patrzymy na jej potencjał, na to, gdzie możemy znaleźć dla niej pole rozwojowe, jak ją wzmocnić wiedzą i kapitałem w taki sposób, żeby ją urynkowić i jakiego produktu od niej oczekiwałby rynek" - wskazał Dąbrowski.

Prezes zauważa, ze dofinansowanie spółki ARP bez pomysłu na nią "jest bez sensu". Dobrym pomysłem miałaby być produkcja autobusu elektrycznego dla szkół, przedszkoli, dla mniejszych miejscowości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Audi R8 - pożegnanie króla

"Gminy miejsko-wiejskie miałyby rozwiązany problem komunikacyjny w sposób sprzyjający ekologii - wykluczenie komunikacyjne stałoby się znacznie mniejsze" - stwierdził prezes ARP.

"Myślę, że moglibyśmy realizację tego pomysłu wesprzeć środkami z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej czy z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, tych środków jest sporo" - wskazał Dąbrowski. "Mamy też odzew z rynku, że byłoby to świetne rozwiązanie, by likwidować wykluczenie komunikacyjne. Rozmawiałem np. z burmistrzem Ustronia i Wisły, którzy są tym zainteresowani" - dodał.

Agencja we wrześniu 2020 r. kupiła od RAFAKO spółkę celową zarejestrowaną pod nazwą RAFAKO EBUS Sp. z o.o.; obecnie to ARP E-Vehicles. Tym samym ARP przejęła kontrolę nad projektem konstrukcyjno–technologicznym, polegającym na opracowaniu, homologacji i rozpoczęciu seryjnej produkcji innowacyjnego autobusu elektrycznego.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie