Jaguar E-Type z nowym napędem. Zmienili go w elektryka

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych wiele firm zajmujących się renowacją samochodów zmienia klasyczne spalinówki w pojazdy na prąd. Jednym z najnowszych przykładów takiego zabiegu jest Jaguar E-Type od ECD Automotive Design.

Mimo współczesnego wnętrza E-Type wciąż posiada swój klasyczny urokMimo współczesnego wnętrza E-Type wciąż posiada swój klasyczny urok
Źródło zdjęć: © ecdautodesign
1

ECD Automotive Design specjalizuje się w odbudowie i renowacji klasycznych Land Roverów. Firma jest na rynku już 10 lat i przez ten czas stworzyła wiele ciekawych wersji kultowych modeli znanej terenówki. Jednak ECD pokazała ostatnio, że nie ogranicza się jedynie do potężnych brytyjskich pojazdów, przygotowując odświeżoną wersję Jaguara E-Type.

  • Jaguar E-Type od ECD Automotive Design
  • Jaguar E-Type od ECD Automotive Design
  • Jaguar E-Type od ECD Automotive Design
  • Jaguar E-Type od ECD Automotive Design
  • Jaguar E-Type od ECD Automotive Design
[1/5] Jaguar E-Type od ECD Automotive Design Źródło zdjęć: ecdautodesign |

Pierwszy pojazd elektryczny typu E wyprodukowany przez firmę motoryzacyjną z Florydy nosi nazwę Project Narragansett i jest przeznaczony dla klienta z Rhode Island. Samochód ma szereg udogodnień, w tym wentylowane siedzenia, system audio JL, przednie i tylne kamery, zdalne uruchamianie i automatyczne reflektory. Odrestaurowane standardowe 16-calowe koła są owinięte oponą Pirelli. Jeśli chodzi o napęd, elektryczna wersja ECD w modelu E wykorzystuje całkowicie nowy elektryczny układ napędowy drugiej generacji.

Classic Land Rovers & Jaguars : A Journey Through Time | ECD Automotive Design

Układ napędowy EV drugiej generacji obejmuje dwie konfiguracje akumulatorów: 42 kWh dla typu E, umożliwiające zasięg 400 km, oraz 84 kWh dla Land Rovera przy zasięgu 320 km. Taki układ napędowy wytwarza 295 koni mechanicznych. Obie konfiguracje akumulatorów można naładować od 10 do 80 procent w niecałą godzinę. Warto dodać, ze samochody stworzone przez ECD są całkowicie spersonalizowane. Każdy właściciel może wybrać pożądane przez siebie funkcje. Kupujący mają do wyboru kilka układów silników spalinowych i elektryczny układ napędowy. Cena początkowa takiego E-Type to prawie 300 tys. dolarów.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu