Jaguar I-Pace doczekał się nowej wersji EV320. Ma mniejszą moc i niższą cenę

Trochę po cichu, bez większego medialnego szumu, Jaguar uzupełnił niemiecką ofertę o nowy, tańszy wariant elektrycznego modelu I-Pace. EV320, bo o niej mowa, powinna jeszcze poprawić i tak niezłe wyniki sprzedaży tego modelu.

Jaguar I-Pace to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie.Jaguar I-Pace to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Niemieccy klienci jako jedyni (przynajmniej na razie) dostaną do wyboru dwie wersje elektrycznego Jaguara I-Pace'a. Poza powszechnie dostępną EV400 S w gamie zagości też nowy wariant EV320 SE, który będzie wyróżniał się niższą mocą, a co za tym idzie, także ceną.

Jak nietrudno się domyślić, w odmianie EV320 SE dostaniemy nie 400, lecz 320-konny napęd generujący przy okazji 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ciekawe, akumulator o pojemności 90 kWh pozostał bez zmian. Niższa moc i ta sama bateria przynajmniej w teorii powinny przełożyć się na większy zasięg. Nic bardziej mylnego - Jaguar jako oficjalną wartość maksymalną podaje 470 km.

Jeśli natomiast chodzi o przyspieszenie - setka pojawia się na liczniku po 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. To znacząca różnica w stosunku do 4,8 sekundy i 200 km/h mocniejszego wariantu.

Gorsze osiągi i ten sam zasięg nie brzmią zachęcająco. Do zalet wersji EV320 SE trzeba jednak zaliczyć znacznie niższą cenę - 64 957 euro a nie 75 351 euro i bogate wyposażenie SE. Na pokładzie znajdziemy m.in. 20-calowe felgi, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, elektrycznie sterowane fotele z regulacją w 14 płaszczyznach oraz pakiet systemów wsparcia kierowcy.

Jaguar nie poinformował o planach wprowadzenia tego na innych rynkach niż niemiecki. W Polsce dostępna jest wyłącznie odmiana EV400 startująca od kwoty 359 500 zł.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie