Jaguar I-Pace doczekał się nowej wersji EV320. Ma mniejszą moc i niższą cenę

Trochę po cichu, bez większego medialnego szumu, Jaguar uzupełnił niemiecką ofertę o nowy, tańszy wariant elektrycznego modelu I-Pace. EV320, bo o niej mowa, powinna jeszcze poprawić i tak niezłe wyniki sprzedaży tego modelu.

Jaguar I-Pace to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie.Jaguar I-Pace to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Niemieccy klienci jako jedyni (przynajmniej na razie) dostaną do wyboru dwie wersje elektrycznego Jaguara I-Pace'a. Poza powszechnie dostępną EV400 S w gamie zagości też nowy wariant EV320 SE, który będzie wyróżniał się niższą mocą, a co za tym idzie, także ceną.

Jak nietrudno się domyślić, w odmianie EV320 SE dostaniemy nie 400, lecz 320-konny napęd generujący przy okazji 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ciekawe, akumulator o pojemności 90 kWh pozostał bez zmian. Niższa moc i ta sama bateria przynajmniej w teorii powinny przełożyć się na większy zasięg. Nic bardziej mylnego - Jaguar jako oficjalną wartość maksymalną podaje 470 km.

Jeśli natomiast chodzi o przyspieszenie - setka pojawia się na liczniku po 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. To znacząca różnica w stosunku do 4,8 sekundy i 200 km/h mocniejszego wariantu.

Gorsze osiągi i ten sam zasięg nie brzmią zachęcająco. Do zalet wersji EV320 SE trzeba jednak zaliczyć znacznie niższą cenę - 64 957 euro a nie 75 351 euro i bogate wyposażenie SE. Na pokładzie znajdziemy m.in. 20-calowe felgi, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, elektrycznie sterowane fotele z regulacją w 14 płaszczyznach oraz pakiet systemów wsparcia kierowcy.

Jaguar nie poinformował o planach wprowadzenia tego na innych rynkach niż niemiecki. W Polsce dostępna jest wyłącznie odmiana EV400 startująca od kwoty 359 500 zł.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie