Dofinansowania do samochodów elektrycznych - które auta mieszczą się w limicie?

Wraz z ogłoszeniem wejścia w życie Rozporządzenia dotyczącego dopłat do samochodów elektrycznych, rusza batalia o odpowiednie cenniki pojazdów zasilanych z gniazdka. Producenci dwoją się i troją, aby mieć w swojej ofercie auta kosztujące poniżej 125 tys. zł. Jakie modele w tym momencie łapią się na dotacje?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. michał zieliński
Maciej Gis

Na rynku jest coraz więcej samochodów elektrycznych. Jednak ich cena nie zawsze jest satysfakcjonująca dla odbiorców ostatecznych. Lepsze modele potrafią kosztować ponad 300 tys. zł. Jest jednak grupa pojazdów, które łapią się na dofinansowanie.

O dotacje mogą ubiegać się osoby fizyczne kupujące auto elektryczne kosztujące do 125 tys. zł. Wtedy konsument może po zakupie pojazdu otrzymać zwrot 30 proc. ceny samochodu, ale nie więcej niż 37,5 tys. zł.

Które modele mieszczą się w limicie?

Najtańszym samochodem elektrycznym na rynku jest Skoda CitigoE iV (73 300 zł). Co prawda jej premiera miała miejsce nie tak dawno temu, ale producent zapewnia, że pierwsze egzemplarze pojawią się pod koniec roku.

Na tej liście nie zabrakło też VW e-UP (96 290 zł), Seata Mii Electric, Smarta EQ ForTwo (94 500 zł) czy Smarta EQ ForFour(96 000 zł). Są to auta z segmentu A. Co ważne również auta z segmentu B łapią się w ramy Rozporządzenia. Wśród nich można wymienić Opla Corsa-e (124 490 zł) w podstawowej wersji wyposażenia, jak też Peugeota e-208 (124 900 zł), również w podstawowej wersji wyposażenia.

Kolejnym modelem jest Renault ZOE ZE 40 i ZE 50. Renault co prawda ma wyższą cenę w oficjalnym cenniku, ale oficjalnie wiadomo, że cena promocyjna to obecnie 124 900 zł.

Polski importer Nissana przygotował również specjalną promocję, dzięki czemu Leaf załapał się na dopłaty. Jego cena to obecnie 118 000 zł.

Autem, o którym nie można zapomnieć jest Volkswagen ID.3 45 kWh. Według założeń producenta ma on kosztować mniej niż 130 tys. zł (dokładniej 129 919 zł). Oznacza to, że prawie spełnione zostaną wytyczne. Warto też obserwować sytuację z Volkswagenem e-Golf. Choć nie jest to najtańszy samochód elektryczny, to możliwe, że producent postanowi go odpowiednio zrabatować.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥