Jeep z Polski już prawie bez tajemnic. Poznajcie elektrycznego Avengera

Najmniejszy model Jeepa z elektrycznym napędem właśnie zadebiutował na salonie w Paryżu. Wygląd poznaliśmy już wcześniej. Teraz przyszła pora na techniczne detale, które raczej nie rozczarowują.

Jeep AvengerJeep Avenger
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jeep
Aleksander Ruciński

Avenger to pierwszy przedstawiciel nowej rodziny koncernu Stellantis reprezentującej segment B-SUV. Zapowiedź i pierwsze fotografie zostały opublikowane kilka miesięcy temu. Teraz przyszedł czas na konkrety.

Jak nietrudno zauważyć, najmniejszy z modeli Jeepa prezentuje się naprawdę dobrze. Niewielkie rozmiary idą w parze z masywnymi kształtami i ciekawymi detalami, które nadają autu wyrazistości i okazałego charakteru.

Są wąskie reflektory, jest duża atrapa chłodnicy z pionowymi prostokątami, a także spore nadkola i wysoko poprowadzone okna. Avenger, przynajmniej na zdjęciach, wydaje się znacznie większym autem niż typowy reprezentant segmentu B. W rzeczywistości jednak mierzy zaledwie 4076 mm długości. Mimo to przestrzeni w kabinie raczej nie zabraknie.

Jeep Avenger
Jeep Avenger © materiały prasowe | Jeep

Świadczy o tym chociażby 380-litrowy bagażnik. Samo wnętrze, poza przestronnością, zaskakuje także nowoczesnym minimalizmem. Centralny ekran o przekątnej 10,25 cala, w zależności od wersji, będzie parowany ze wskaźnikami tej samej wielkości lub mniejszym 7,5-calowym odpowiednikiem.

Nie zabraknie łączności Android Auto i Apple CarPlay, licznych systemów wsparcia kierowcy z możliwością autonomicznej jazdy na poziomie 2 czy systemu kamer 360 stopni. Dużą zaletą z perspektywy klientów mają być również szerokie możliwości indywidualizacji.

Jeep Avenger
Jeep Avenger © Materiały prasowe | Jeep

Najważniejszym jednak wciąż pozostaje serce – w tym przypadku całkowicie elektryczne. To zestaw znany już m.in. z modeli Peugeota, generujący 156 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 54 kWh ma zapewnić do 400 km zasięgu w cyklu mieszanym i nawet 550 km w cyklu miejskim. Maksymalna obsługiwana moc ładowania to 100 kW.

Warto wspomnieć, że nie będzie to jedyna opcja. Na wybranych rynkach Avengera kupimy bowiem także z napędem spalinowym, prawdopodobnie w postaci benzynowego 1.2 o mocy 130 KM. Na dokładną specyfikację oraz cenniki trzeba jednak jeszcze trochę poczekać. Rynkowy debiut zaplanowano bowiem na 2023 rok.

  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
  • Jeep Avenger
[1/64] Jeep Avenger Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Jeep
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem