Kalifornia zmienia plany. Zakaz aut spalinowych nie będzie kompletny

Kalifornia w 2022 roku przyjęła przepisy, które miały od 2035 roku całkowicie zablokować sprzedaż samochodów zasilanych paliwami konwencjonalnymi. Teraz jednak z zakazu mają zostać wyłączone hybrydy plug-in.

Stacja ładowania samochodów elektrycznychStacja ładowania samochodów elektrycznych
Źródło zdjęć: © autokult
Kamil Niewiński

Po kilkuletnich zapowiedziach, w sierpniu 2022 roku Kalifornia, jako pierwszy amerykański stan, postanowiła wprowadzić przepisy, które w perspektywie kilkunastu lat miały położyć kres samochodom spalinowym. Według nich od 2035 roku do sprzedaży mogłyby trafiać tylko auta napędzane paliwami alternatywnymi. Okazuje się jednak, że zasady prawdopodobnie ulegną zmianie.

Jak informuje Reuters, władze stanu Kalifornia złożyły wniosek do Agencji Ochrony Środowiska (EPA) o zaakceptowanie zmienionego planu. Okazuje się, że wbrew pierwotnym ustaleniom zakaz ma nie obejmować hybryd plug-in (PHEV). Chociaż same przepisy kończące sprzedaż spalinówek są tematem kontrowersyjnym, radykalne stanowisko Kalifornii uległo złagodzeniu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"

Wspomniana wyżej EPA w kwietniu bieżącego roku ogłosiła swoje własne plany na redukcję liczby samochodów spalinowych. Bardzo rygorystyczne limity emisji spalin nie zabiją co prawda całkowicie rynku aut napędzanych konwencjonalnym paliwem, lecz mają sprawić, że docelowo 2/3 sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych samochodów będzie zasilanych alternatywnymi źródłami energii.  

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem