Prezentacja: Kia EV3 – elektryczny odpowiednik Sportage’a?
Kompaktowy crossover koreańskiego producenta będzie podgryzał konkurencję, ale czy odniesie taki sukces jak spalinowa Kia Sportage? Poznajcie najnowsze dziecko marki Kia będące mniejszym odpowiednikiem wielgachnej EV9. Jak wam się podoba?
27.05.2024 | aktual.: 27.05.2024 15:13
Nowa Kia EV3 ma 4,3 m długości, a rozstaw osi to 2,68 m, czyli jest dokładnie taki sam jak w modelu Sportage. Platforma to K3, czyli ta sama, którą wykorzystał Hyundai w modelu Kona. Auto jak na swoje gabaryty okazuje się bardzo przestronne i ładnie wykonane, w większości z materiałów pochodzących z recyklingu. Niekoniecznie są to elementy przyjemne w dotyku. Na wideo pokazuję, jak sprawdzić o jakie materiały chodzi.
Kia EV3, kiedy ruszy sprzedaż, będzie dostępna w dwóch wersjach zasięgowych. Standard Range ma mieć baterię trakcyjną o pojemności 58,3 kWh, co przełoży się na zasięg 410 km w trybie WLTP. Wersja Long Range ma mieć baterię o pojemności 81,4 kWh i dawać kierowcy zasięg aż 560 km, oczywiście w cyklu WLTP. Oba warianty mają silnik o mocy 204 KM, jednak wersja Standard Range będzie dynamiczniejsza z powodu mniejszej, czyli lżejszej baterii.
Ciekawostką jest maksymalna moc ładowania, która okazuje się bardzo niska jak na samochód, który dopiero wchodzi do produkcji. 102 kW dla Standard Range i 128 kW dla Long Range to parametry przynajmniej rozczarowujące. Konkurenci oferują moc o kilkadziesiąt kW wyższą. Być może krzywa ładowania, wskazująca jak długo auto może utrzymywać maksymalną moc, będzie prezentowała się pozytywnie. O tym dowiemy się podczas testu.