Prezentacja: Kia EV3 – elektryczny odpowiednik Sportage’a?

Kompaktowy crossover koreańskiego producenta będzie podgryzał konkurencję, ale czy odniesie taki sukces jak spalinowa Kia Sportage? Poznajcie najnowsze dziecko marki Kia będące mniejszym odpowiednikiem wielgachnej EV9. Jak wam się podoba?

Mateusz Żuchowicz

Nowa Kia EV3 ma 4,3 m długości, a rozstaw osi to 2,68 m, czyli jest dokładnie taki sam jak w modelu Sportage. Platforma to K3, czyli ta sama, którą wykorzystał Hyundai w modelu Kona. Auto jak na swoje gabaryty okazuje się bardzo przestronne i ładnie wykonane, w większości z materiałów pochodzących z recyklingu. Niekoniecznie są to elementy przyjemne w dotyku. Na wideo pokazuję, jak sprawdzić o jakie materiały chodzi.

Kia EV3, kiedy ruszy sprzedaż, będzie dostępna w dwóch wersjach zasięgowych. Standard Range ma mieć baterię trakcyjną o pojemności 58,3 kWh, co przełoży się na zasięg 410 km w trybie WLTP. Wersja Long Range ma mieć baterię o pojemności 81,4 kWh i dawać kierowcy zasięg aż 560 km, oczywiście w cyklu WLTP. Oba warianty mają silnik o mocy 204 KM, jednak wersja Standard Range będzie dynamiczniejsza z powodu mniejszej, czyli lżejszej baterii.

Ciekawostką jest maksymalna moc ładowania, która okazuje się bardzo niska jak na samochód, który dopiero wchodzi do produkcji. 102 kW dla Standard Range i 128 kW dla Long Range to parametry przynajmniej rozczarowujące. Konkurenci oferują moc o kilkadziesiąt kW wyższą. Być może krzywa ładowania, wskazująca jak długo auto może utrzymywać maksymalną moc, będzie prezentowała się pozytywnie. O tym dowiemy się podczas testu.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem