Škoda Octavia iV już w salonach. Znamy ceny hybrydy plug-in

Škoda Octavia iV z hybrydowym napędem typu plug-in oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. To ciekawa propozycja dla chcących pokonywać krótkie dystanse z wykorzystaniem wyłącznie elektrycznego napędu. Ile trzeba zapłacić za taką możliwość?

Skoda Octavia iV jest tańsza od porównywalnego VW Golfa.Skoda Octavia iV jest tańsza od porównywalnego VW Golfa.
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

Pod maską Octavii iV znajdziemy zestaw dobrze znany z innych modeli koncernu. Benzynowy silnik 1.4 TSI wspólnie z jednostką elektryczną generuje moc 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z 6-stopniową, automatyczną skrzynią DSG pozwalają osiągać setkę w 7,7 sekundy (Combi 7,8 s.) i rozpędzać się do 220 km/h.

Oczywiście jak przystało na hybrydę plug-in, znajdziemy tu również spory akumulator o pojemności 37 Ah, który pozwala przejechać maksymalnie 60 km na jednym ładowaniu. To standardowa wartość dla większości pojazdów tego typu. A jak kształtują się ceny?

Skoda Octavia iV Plug-In Hybrid - ceny minimalne wersji nadwoziowych:

  • Liftback - od 138 900 zł
  • Combi - od 142 800 zł

Klienci decydujący się na odmianę hybrydową muszą wybrać środkową lub topową wersję wyposażenia. Plug-in nie jest bowiem parowany z bazowym wydaniem Active, co częściowo tłumaczy wyższą cenę. Warto jednak zauważyć, że Octavia wciąż jest tańsza od porównywalnego Volkswagena Golfa dostępnego od kwoty 144 090 zł.

Co warte odnotowania, chętni na Octavię Plug-in mogą też wybrać ostrzejsze wydanie RS oparte na tym samym silniku, lecz generujące 245 KM. Z ceną 158 300 zł jest ono jednak zauważalnie droższe.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie