Škoda Octavia iV już w salonach. Znamy ceny hybrydy plug-in

Škoda Octavia iV z hybrydowym napędem typu plug-in oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. To ciekawa propozycja dla chcących pokonywać krótkie dystanse z wykorzystaniem wyłącznie elektrycznego napędu. Ile trzeba zapłacić za taką możliwość?

Skoda Octavia iV jest tańsza od porównywalnego VW Golfa.Skoda Octavia iV jest tańsza od porównywalnego VW Golfa.
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

Pod maską Octavii iV znajdziemy zestaw dobrze znany z innych modeli koncernu. Benzynowy silnik 1.4 TSI wspólnie z jednostką elektryczną generuje moc 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z 6-stopniową, automatyczną skrzynią DSG pozwalają osiągać setkę w 7,7 sekundy (Combi 7,8 s.) i rozpędzać się do 220 km/h.

Oczywiście jak przystało na hybrydę plug-in, znajdziemy tu również spory akumulator o pojemności 37 Ah, który pozwala przejechać maksymalnie 60 km na jednym ładowaniu. To standardowa wartość dla większości pojazdów tego typu. A jak kształtują się ceny?

Skoda Octavia iV Plug-In Hybrid - ceny minimalne wersji nadwoziowych:

  • Liftback - od 138 900 zł
  • Combi - od 142 800 zł

Klienci decydujący się na odmianę hybrydową muszą wybrać środkową lub topową wersję wyposażenia. Plug-in nie jest bowiem parowany z bazowym wydaniem Active, co częściowo tłumaczy wyższą cenę. Warto jednak zauważyć, że Octavia wciąż jest tańsza od porównywalnego Volkswagena Golfa dostępnego od kwoty 144 090 zł.

Co warte odnotowania, chętni na Octavię Plug-in mogą też wybrać ostrzejsze wydanie RS oparte na tym samym silniku, lecz generujące 245 KM. Z ceną 158 300 zł jest ono jednak zauważalnie droższe.

Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯