Włochy mówią "nie" Euro 7. Dołączają do coraz większej opozycji

Dyskusje dotyczące normy Euro 7, która ma zostać wprowadzona w 2025 roku, przybierają na sile. Kolejne kraje wypowiadają się na temat potencjalnych przepisów negatywnie. Do koalicji przeciwko Euro 7 dołączają teraz Włochy.

Zakład Volkswagena w ZwickauZakład Volkswagena w Zwickau
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Unia Europejska już od dłuższego czasu szykuje się do oficjalnego ogłoszenia nowych dyrektyw związanych z normą Euro 7. Ma ona znacznie zaostrzyć normy emisji między innymi tlenków azotu i tlenków węgla od 2025 roku. Próba wprowadzenia tychże zasad spotyka się jednak ze sporą opozycją nie tylko producentów samochodów, ale również państw członkowskich.

W lutym 2023 bardzo krytycznie o Euro 7 wypowiadał się chociażby dyrektor generalny koncernu Stellantis, Carlos Tavares. Jego zdaniem nowe normy byłyby po prostu bezużyteczne i przyniosłyby branży więcej szkód niż pożytku. Stawiają marki przed koniecznością całkowitego przeprojektowania jednostek spalinowych, równocześnie wpływając na środowisko w sposób marginalny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Diesle w odwrocie. "W Polsce czekają nas ograniczenia"

Teraz, jak podaje ANEurope, głos w sprawie norm Euro 7 zabrał minister transportu we włoskim rządzie Matteo Salvini. Według niego limity proponowane przez Unię Europejską są po prostu nie na miejscu i nie mają żadnego przełożenia na ochronę środowiska. Z tego też względu razem z innymi państwami przeciwnymi Euro 7 ma w planach zablokować wdrożenie dyrektyw, które mają być negocjowane w 2023 roku.

Tym samym Włochy dołączają do grona innych państw członkowskich Unii Europejskiej, które są przeciwne Euro 7. Poza Italią można tutaj wspomnieć o Francji, Czechach, Polsce, Rumunii, Bułgarii, Portugalii, Słowacji oraz Węgrzech. Chociaż Salvini słusznie przyznaje, że na razie opozycja jest w mniejszości, ma już ona mieć wystarczająco duży głos w sprawie, by zablokować wprowadzenie Euro 7.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥