Kto ma większy… zasięg? BYD ma przejechać 2000 km "na raz"

Chiński producent samochodów BYD pracuje nad nową platformą obsługującą napęd typu plug-in. Pierwsze doniesienia wskazują, że auto ma mieć rekordowy zasięg.

GENEVA, SWITZERLAND - FEBRUARY 26: A Yangwang U8 Premium Edition plug-in hybrid SUV (L) and BYD Seal U DM-I D-Segment plug-in hybrid SUV (R) are displayed during the Geneva Motor Show 2024 at Palexpo on February 26, 2024 in Geneva, Switzerland. The 2024 Geneva Motor Show opens today for the first time in five years. The event last took place in 2019 with the coronavirus pandemic forcing organisers to cancel the 2020 show just days before the show was due to open. This year’s Show will be a smaller affair with just four major manufacturers confirmed to attend.  (Photo by John Keeble/Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | John Keeble
Mateusz Lubczański

Piąta generacja platformy ma zapewnić gigantyczny zasięg, choć trzeba zwrócić uwagę, że są to wartości uzyskane w warunkach homologacyjnych, w laboratorium. Rzeczywiste wyniki i możliwości mogą być mniejsze.

Punktem wyjścia ma być obecna platforma. To połączenie silnika spalinowego o pojemności 1,5 l i mocy 110 KM oraz motoru elektrycznego (197 KM) czerpiącego prąd z akumulatora o pojemności 8,3 lub 18,3 kWh. To oznacza, że na przejechanie 100 kilometrów potrzeba 5,1 l bezołowiowej. Cel to ambitne 2,9 litra.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Pojemności baterii czy baku nie są jednak znane, więc takie informacje należy potraktować z przymrużeniem oka. Nie da się jednak nie zauważyć, że zasięg jest kluczowy dla klientów. Konstrukcja Geely, Galaxy L6 to też hybryda plug-in, a jej łączny zasięg to ponad 1300 kilometrów.

Więcej dowiemy się podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Pekinie pod koniec kwietnia.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem