Lexus ES pokazuje, że da się zrobić skromny, ale widoczny lifting

Ostatnimi czasy liftingi niektórych modeli aż proszą się o hasło: "znajdź 5 różnic". Zresztą takie stosowaliśmy w tytułach. Lexus pokazał, że da się zrobić naprawdę skromny lifting, ale na tyle wyraźny, że różnice widać od razu. Klienci też powinni je odczuć.

Zmiana wypełnienia grilla i kosmetyka reflektorów dały zaskakująco duże różnice względem starszego Lexusa ESZmiana wypełnienia grilla i kosmetyka reflektorów dały zaskakująco duże różnice względem starszego Lexusa ES
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Lexus
Marcin Łobodziński

Zupełnie nowy przedni zderzak z grillem o zmienionym użebrowaniu całkowicie zmienia przód samochodu. Subtelnie zmienił się także kształt reflektorów, ale nie na tyle, by od razu to zauważyć. Natomiast odświeżony ES po prostu prezentuje się inaczej i to się chwali. Co do reflektorów, to pojawiły się diodowe, w pełni adaptacyjne. Tylna część auta pozostała taka sama.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Zmiany subtelne, ale istotne

Lexus skupił się na poprawie wyposażenia oraz wygody jazdy. Choćby taki drobiazg, jak zmiana kształtu pedału hamulca dla ułatwienia kontaktu ze stopą kierowcy sugeruje, że skupiono się na szczegółach.

Innym przykładem jest przesunięcie ekranu dotykowego o 100 mm w kierunku kierowcy i zmiana kąta jego ustawienia o 5 stopni. Poprawie uległy lusterka cyfrowe, które zapewniają teraz większe pole widzenia.

Lexus ES 2021
Lexus ES 2021 © fot. mat. prasowe / Lexus

Poprawki wprowadzono w pakiecie systemów bezpieczeństwa. Pakiet Lexus Safety System+ 2.5 ma teraz lepszą kamerę przednią i radar, które rozpoznają też rowerzystów i pieszych przy słabym świetle. Pojawiło się wsparcie dla układu kierowniczego, kiedy samochód wykryje niewidocznego rowerzystę lub pieszego. Podobny system jest w… Toyocie Yaris.

Lexus ES 2021
Lexus ES 2021 © fot. mat. prasowe / Lexus

Tradycyjnie przy okazji liftingu odświeżono paletę kolorów, dodając lakier Sonic Platinum oraz Sonic Grey, a także wzory obręczy aluminiowych. W ofercie pojawią się także nowe elementy wykończenia wnętrza z drewna orzechowego Sumi Black Walnut i Dark Brown Walnut, a także nowe kolory tapicerek.

Zmiany mechaniczne są, ale napęd pozostaje ten sam

Również w obszarze mechaniki pojazdu poczyniono drobne udoskonalenia. W tylnym zawieszeniu pojawiły się dwa elementy zwiększające sztywność skrętną, co poprawiło wyczucie samochodu w czasie dynamicznej jazdy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Wyczucie poprawiono także w obszarze układu hamulcowego. Zredukowano także wibracje pochodzące z tego układu.

Niestety, nie poczyniono żadnych zmian w obszarze układu napędowego, który będzie dostępny w Polsce. Mowa o 218-konnej hybrydzie z jednostką spalinową 2,5 litra. A szkoda, bo przez to ES nie jest traktowany jak pełnoprawny konkurent Audi A6, BMW Serii 5 czy Mercedesa Klasy E. Nawet Volvo oferuje mocniejsze warianty do S90. Natomiast napęd na cztery koła jest oferowany wyłącznie w USA.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem