Pokazał rachunek za naprawę elektryka. Internauci oburzeni

Patrząc na zdjęcia tego polestara po delikatnej kolizji nie wiadomo, co szokuje bardziej — koszt naprawy, który wyniósł 86 tys. zł, fakt, że uszkodzenia powstały wskutek lekkiej kolizji z jeleniem czy może czas trwania usunięcia usterki wynoszący aż 90 roboczogodzin.

Źródło zdjęć: © Polestar, Reddit | Polestar, Reddit
Filip Buliński

Temat nieopłacalności naprawy aut elektrycznych nawet wskutek niedużych i niegroźnych kolizji pojawiał się już wielokrotnie. Przypadek pewnego kierowcy z USA i jego polestara 2 jest tylko wodą na młyn dla elektrosceptyków. Warsztat wystawił mu bowiem rachunek za naprawę nadwozia po drobnym zdarzeniu, na kwotę będącą równowartością nowej škody scali.

Właściciel polestara opisał całą historią na Reddicie. Wszystko zaczęło się od niewinnej kolizji jego pojazdu z jeleniem. Po zderzeniu zwierzę podniosło się i uciekło do lasu, natomiast kierujący udał się na kołach do serwisu celem naprawy. Uszkodzeniu uległa obudowa reflektora, zbiornik do spryskiwaczy, błotnik oraz maska, której róg delikatnie się zagiął.

Tymczasem po dwóch tygodniach właściciel dostał rachunek z autoryzowanego serwisu Polestara w Karolinie Południowej, opiewający na kwotę ponad 21,5 tys. dol., co w przeliczeniu daje blisko 86 tys. zł. Warto tu zaznaczyć, że nowy Polestar 2 kosztuje w Stanach od 49 tys. dol. Oczywiście za wszystko zapłaci ubezpieczyciel, jednak cała historia wywołała niemałe oburzenie i szok.

Co istotne, według zdjęcia wyceny ponad 1/3 podanej kwoty stanowią koszty robocizny. Cały proces naprawy miał bowiem trwać aż… 90 roboczogodzin. Według właściciela samochód faktycznie stoi w warsztacie od ponad 2 tygodni. Internauci kpili, pytając, czy do auta przydzielono 8-latka, że zajęło to aż tyle czasu.

Pozostaje cieszyć się, że nie doszło do uszkodzenia czujników czy elementów radaru. Ich naprawa i wymiana z pewnością znacząco podniosłaby kwotę i tak już horrendalnego rachunku. Takie sytuacje będą jednak pojawiać się coraz częściej. Według niemieckiego Związku Firm Ubezpieczeniowych naprawy aut elektrycznych są o ok. 35 proc. droższe niż w przypadku modeli spalinowych.

Wystarczy przypomnieć inną sytuację sprzed blisko 3 lat, kiedy to kierowcy z USA za naprawę jego audi e-trona (również po niegroźnej kolizji) przedstawiono rachunek opiewający na 31 tys. dol. Wówczas również serwis potrzebował aż 82 roboczogodzin na naprawę auta.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne