Mercedes-AMG C63 S E Performance – dwa litry, cztery cylindry i 680 KM 

Zapomnijcie o V8. W nowej Klasie C sygnowanej logo AMG nie znajdziecie silników większych niż dwa litry. Specjalistom z Affalterbach nie przeszkodziło to jednak w stworzeniu emocjonującego samochodu. Z pomocą przyszła hybryda plug-in.

W Europie dostępne będzie także kombiW Europie dostępne będzie także kombi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / MercedesAMG
Aleksander Ruciński

Po C43 przyszedł czas na ostre C63 korzystające z tego samego, dwulitrowego benzyniaka, choć wspartego znacznie mocniejszym osprzętem. Mowa przede wszystkim o dodatkowym silniku elektrycznym. To właśnie dzięki niemu udało się zachować osiągi godne AMG – mimo ucięcia połowy cylindrów w porównaniu z poprzednikiem. Choć i sam benzyniak nie ma się czego wstydzić.

To czterocylindrowy silnik AMG 139L o pojemności dwóch litrów, wsparty doładowaniem. W C43 generuje 408 KM. Tutaj mocy jest jeszcze więcej, bo aż 476 KM. To oficjalnie najmocniejsza seryjnie produkowana czterocylindrówka na świecie. Swoją drogą – maksymalny moment obrotowy na poziomie 545 Nm też nie pozostawia wiele do życzenia.

A przecież wciąż nie uwzględniliśmy dodatkowego napędu elektrycznego, który sam w sobie generuje 204 KM mocy. Jest umieszczony tuż nad tylną osią i współpracuje z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym uślizgu. Jak przystało na plug-ina, istnieje możliwość podróżowania na samym prądzie, choć 13-kilometrowy zasięg nie powala na kolana. AMG tłumaczy ten fakt faworyzowaniem osiągów ponad oszczędność.

Mercedes-AMG C63 S E Performance
Mercedes-AMG C63 S E Performance © mat. prasowe / Mercedes AMG

Prąd pochodzący z akumulatora o pojemności 6,1 kWh przekłada się na maksymalne 150 kW mocy (przez 10 sekund) lub stałe 70 kW. Łącznie do dyspozycji kierowcy będzie więc nawet 680 KM mocy i 1020 Nm trafiających na wszystkie cztery koła. To parametry lepsze nie tylko od poprzedniego C63 z V8, ale i konkurencyjnych modeli spod znaku BMW. Osiągi? Pierwsza setka po 3,4 sekundy i 280 km/h prędkości maksymalnej (250 km/h z ogranicznikiem).

Na pokładzie, poza wspomnianą, imponującą hybrydą, znajdziemy też 9-biegową przekładnię automatyczną, węglowo-ceramiczne hamulce, adaptacyjne zawieszenie czy skrętną oś tylną. Jest również system wyboru trybów jazdy z nowym "Master" charakteryzującym się sporą tendencją do nadsterowności.

Mercedes-AMG C63 S E Performance
Mercedes-AMG C63 S E Performance © mat. prasowe / MercedesAMG

Ciekawostkę stanowi także tryb odzyskiwania energii z regulacją poziomu rekuperacji. W skrajnym ustawieniu możliwa będzie jazda z wykorzystaniem wyłącznie pedału gazu – jak w samochodach elektrycznych.

Jeśli chodzi o kwestie wizualne, wersję C63 S E Performance poznacie przede wszystkim po oznaczeniach Turbo E Performance. Ważnym elementem jest też dodatkowy wlot powietrza na masce i logo AMG umieszczone tuż powyżej kultowej gwiazdy. Standardowo nowe AMG ma wyjeżdżać z fabryki na 19-calowych kołach. Opcjonalnie jednak będzie można je zastąpić 20-calowymi.

Mercedes-AMG C63 S E Performance
Mercedes-AMG C63 S E Performance © mat. prasowe / MercedesAMG

Najnowsze dzieło inżynierów z Affalterbach zapowiada się świetnie. Jest tylko jeden problem – masa, która z uwagi na dodatkowy silnik elektryczny i baterię urosła do szalonych 2036 kg. A warto wspomnieć, że w Europie będzie dostępne również kombi, cięższe o kolejne 34 kg.

O tym, czy C63 S E Performance jest równie dobre na żywo, co na papierze, przekonamy się już niebawem. Pierwsze sztuki powinny pojawić się w salonach na początku 2023 roku. Ceny na razie pozostają nieznane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/42] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem