Mercedes eSprinter uzupełnia ofertę elektrycznych dostawczaków

Poszukujący auta dostawczego zasilanego prądem mają coraz większy wybór. Do salonów wjedzie niebawem niezła alternatywa dla Volkswagena e-Craftera. Mowa o Mercedesie eSprinter, który występuje w dwóch wariantach różniących się pojemnością baterii, a co za tym idzie, także zasięgiem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Aleksander Ruciński

Producenci dostawczych aut elektrycznych nie mają łatwego zadania. Auta użytkowe z zasady powinny charakteryzować się jak największą przestrzenią i ładownością, a duże akumulatory stosowane w samochodach na prąd wpływają na ograniczenie tych wartości. Dlatego też w przypadku takich samochodów trudno mówić o imponującym zasięgu - Mercedes eSprinter na jednym ładowaniu przejedzie maksymalnie 168 km.

Mowa tu o wariancie z większą baterią o pojemności 55 kWh. Mniejsza, która pomieści 41 kWh, pozwoli pokonać natomiast 115 km. Oferuje za to większą ładowność na poziomie 1045 kg, w stosunku do 891 kg w odmianie 55 kWh. To dość spora różnica, szczególnie dla klientów, którzy często wożą cięższe ładunki. Mercedes nie ukrywa, że jest to samochód przeznaczony głównie do jazdy po mieście. Świadczy o tym także silnik o mocy zaledwie 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 295 Nm przekazywanym na przednie koła.

Ciekawostką są trzy warianty prędkości maksymalnej do wyboru - 80 km/h, 100 km/h oraz 120 km/h. Takie rozwiązanie ma pozwolić na lepsze dopasowanie pracy napędu do potrzeb klientów. Wersje z niższą prędkością maksymalną będą zapewne dynamiczniej przyspieszać i odwrotnie. Podobnie wygląda kwestia interwałów serwisowych, dopasowywanych indywidualnie w zależności od sposobu użytkowania.

Merceces eSprinter nie jest jeszcze dostępny w salonach, więc jego ceny pozostają tajemnicą. Nie zdziwimy się jednak jeśli będzie kosztował ponad 250 tysięcy złotych. Konkurencyjny Volkswagen e-Crafter z nieco mocniejszym silnikiem startuje od kwoty 275 568 zł netto.

Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟