Mercedes Klasy C doczekał się hybrydy plug-in. Zasięg robi wrażenie

Do gamy napędów dostępnych w nowym Mercedesie Klasy C dołącza hybryda plug-in, która wyróżnia się nie tylko sporą mocą, ale i całkiem niezłym zasięgiem. Wartość obiecywana przez producenta jest wyższa niż w przypadku wielu konkurentów.

Zasięg na prądzie jest większy niż u wielu konkurentówZasięg na prądzie jest większy niż u wielu konkurentów
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński

C 300 e - tak nazywa się nowa wersja Mercedesa Klasy C parowanego z hybrydowym napędem typu plug-in. Jest on dostępny zarówno w nadwoziu kombi, jak i sedan, a ceny startują odpowiednio od 227 000 lub 220 300 zł.

Klienci poza bogatym wyposażeniem dostaną przede wszystkim wydajny napęd oparty na dwulitrowej jednostce benzynowej o mocy 204 KM oraz dodatkowym silniku elektrycznym zapewniającym 129 KM. Jak przystało na plug-ina, jest możliwość jazdy na samym prądzie.

Na w pełni naładowanym akumulatorze pokonamy tak nawet 100 km. To więcej niż przyzwoity wynik w tym segmencie. Jest on możliwy do osiągnięcia w dużej mierze dzięki zaawansowanemu systemowi odzyskiwania energii, który współpracuje z nawigacją i dostosowuje pracę napędu do topografii terenu, obowiązujących przepisów i specyfiki otoczenia.

Co warte odnotowania, C 300 e jest też całkiem szybki - pierwszą setkę osiąga po 6,1 sekundy. A to tego praktyczny - obecność dodatkowego napędu nie wpłynęła na niego tak bardzo, jak w przypadku poprzedniej generacji. Konstruktorom udało się tu uniknąć rozwiązań, które zaburzały przestrzeń bagażową. Dzięki temu jest ona nie tylko bardziej foremna, ale i większa - do 1375 litrów po złożeniu tylnej kanapy w kombi.

Pierwsze egzemplarze powinny trafić do polskich klientów wiosną 2022 roku.

Ceny startują od 220 300 zł
Ceny startują od 220 300 zł © mat. prasowe / Mercedes
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie