Mercury Coupe EV Icon to klasyczny restomod, który skrywa podzespoły Tesli

Klasyk z 1949 roku z nowoczesnym, elektrycznym napędem zbudowanym na podzespołach Tesli - oto wspaniały restomod, który zgrabnie łączy dwa przeciwległe światy, udowadniając, że prąd można zamknąć w bardzo nieoczywistym opakowaniu, tak różnym od futurystycznych nadwozi współczesnych aut elektrycznych.

Wygląda jak gruchot, lecz tak naprawdę jest świetnie jeżdżącym restomodem.Wygląda jak gruchot, lecz tak naprawdę jest świetnie jeżdżącym restomodem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Icon to amerykańska firma z siedzibą w Los Angeles, która - w ramach swojego autorskiego programu Derelict - tworzy absolutnie wyjątkowe restomody na bazie klasyków sprzed kilku dekad. Jej najnowszy projekt wykorzystuje 71-letnie nadwozie Mercury'ego Coupe, które pod odpadającym lakierem i nadgryzioną zębem czasu blachą skrywa nowoczesną technikę Tesli.

Dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 400 KM i akumulatory o pojemności 85 kWh to zestaw, jakiego nie powstydziłby się żaden współczesny pojazd elektryczny. Owszem, stare nadwozie nie należy do lekkich, lecz mimo to osiągi są naprawdę niezłe. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi nawet 320 km, a prędkość maksymalna przekracza 190 km/h.

Prezentowany Mercury - w przeciwieństwie do większości restomodów - nie wyróżnia się wymuskanym nadwoziem, ale to celowy zabieg. Patyna stanowi świetny kontrast dla elektrycznego napędu, a tak naprawdę auto zostało poddane gruntownej renowacji, wliczając w to dodatkowy zabieg kompletnego wygłuszenia wnętrza.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Znajdziemy tu również nowe, niezależne zawieszenie i współczesne hamulce, jak również kilka wysmakowanych detali, świadczących o kunszcie twórców. Wystarczy zajrzeć pod maskę, by się o tym przekonać. Elektryczny napęd ubrano w aluminiową obudowę, która do złudzenia przypomina potężny silnik V8. Wrażenie robi także gniazdo ładowania ukryte pod oryginalną klapką wlewu paliwa.

Icon nie zdradza, jak wiele pracy i pieniędzy pochłonęło stworzenie tego cuda. Niewykluczone jednak, że niebawem poznamy więcej szczegółów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/35] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie