Mercury Coupe EV Icon to klasyczny restomod, który skrywa podzespoły Tesli

Klasyk z 1949 roku z nowoczesnym, elektrycznym napędem zbudowanym na podzespołach Tesli - oto wspaniały restomod, który zgrabnie łączy dwa przeciwległe światy, udowadniając, że prąd można zamknąć w bardzo nieoczywistym opakowaniu, tak różnym od futurystycznych nadwozi współczesnych aut elektrycznych.

Wygląda jak gruchot, lecz tak naprawdę jest świetnie jeżdżącym restomodem.Wygląda jak gruchot, lecz tak naprawdę jest świetnie jeżdżącym restomodem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Icon to amerykańska firma z siedzibą w Los Angeles, która - w ramach swojego autorskiego programu Derelict - tworzy absolutnie wyjątkowe restomody na bazie klasyków sprzed kilku dekad. Jej najnowszy projekt wykorzystuje 71-letnie nadwozie Mercury'ego Coupe, które pod odpadającym lakierem i nadgryzioną zębem czasu blachą skrywa nowoczesną technikę Tesli.

Dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 400 KM i akumulatory o pojemności 85 kWh to zestaw, jakiego nie powstydziłby się żaden współczesny pojazd elektryczny. Owszem, stare nadwozie nie należy do lekkich, lecz mimo to osiągi są naprawdę niezłe. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi nawet 320 km, a prędkość maksymalna przekracza 190 km/h.

Prezentowany Mercury - w przeciwieństwie do większości restomodów - nie wyróżnia się wymuskanym nadwoziem, ale to celowy zabieg. Patyna stanowi świetny kontrast dla elektrycznego napędu, a tak naprawdę auto zostało poddane gruntownej renowacji, wliczając w to dodatkowy zabieg kompletnego wygłuszenia wnętrza.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Znajdziemy tu również nowe, niezależne zawieszenie i współczesne hamulce, jak również kilka wysmakowanych detali, świadczących o kunszcie twórców. Wystarczy zajrzeć pod maskę, by się o tym przekonać. Elektryczny napęd ubrano w aluminiową obudowę, która do złudzenia przypomina potężny silnik V8. Wrażenie robi także gniazdo ładowania ukryte pod oryginalną klapką wlewu paliwa.

Icon nie zdradza, jak wiele pracy i pieniędzy pochłonęło stworzenie tego cuda. Niewykluczone jednak, że niebawem poznamy więcej szczegółów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/35] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie