Mini Urbanaut to auto odporne na ograniczenia podróży. Wbrew nazwie ma dużo miejsca

Po chwili zauroczenia SUV-ami wraca moda na minivany. I to takie spore, pudełkowate i… elektryczne. Wkrótce taki model zaprezentuje Volkswagen, a w ślad za nim pójdzie Mini. W zeszłym roku brytyjska marka zaprezentowała osobliwą wizję swojego Mini-vana, a teraz zbudowała ją na serio.

Mini Vision Urbanaut (2021)Mini Vision Urbanaut (2021)
Źródło zdjęć: © fot. BMW AG
Mateusz Żuchowski

Choć pomysł budowania busa ze znaczkiem Mini wydaje się dziwny, to w rzeczywistości Brytyjczycy (i przewodzący im Niemcy) głowią się nad takim modelem już od wielu lat. W zeszłym roku opublikowali rysunki takiego modelu koncepcyjnego, a teraz go zbudowali.

Pięcioosobowe auto o długości 4,46 metra nie ma wiele wspólnego z nazwą Mini, ale który z modeli tej marki teraz ma? Countryman mierzy niewiele mniej (4,3 metra), a i podstawowy hatchback marki już dawno odszedł od ideałów oryginału z 1959 roku.

Mini Vision Urbanaut (2021)
Mini Vision Urbanaut (2021) © fot. BMW AG

Producent przekonuje, że nowy minivan ma jednak z oryginałem coś wspólnego, a jest to bardzo wydajne zagospodarowanie przestrzeni, co przekłada się na dużą przestronność w środku. Z tego rzeczywiście było znane pierwsze Mini. W 2021 roku taki efekt osiąga się już jednak inaczej – nowoczesnymi materiałami i napędem elektrycznym.

Jego parametrów póki co nie znamy. Zamiast o konkretach producent woli mówić póki co o nastrojach i doznaniach (zobacz, dlaczego tak się dzieje). Auto ma na przykład trzy tryby jazdy, z czego tylko jeden służy do… jazdy. Za to deskę rozdzielczą da się zmienić w leżankę, a obok w kabinie rośnie drzewko. Takie prawa aut koncepcyjnych.

Mini Vision Urbanaut (2021)
Mini Vision Urbanaut (2021) © fot. BMW AG

Choć Urbanaut wygląda bardzo abstrakcyjnie, to jest to zapowiedź konkretnej przyszłości motoryzacji. Można sobie wyobrazić, że właśnie taką formę (i takie wyposażenie wnętrza) będą miały w przyszłości samochody autonomiczne (o ile te rzeczywiście kiedykolwiek powstaną).

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie