Mini zamienisz teraz w mini-kampera z namiotem dachowym. Pod warunkiem, że jesteś "eko"

Mini, które może być kamperem? Czemu nie! Producent postanowił wzbogacić ofertę dodatków o opcję, z której ucieszą się miłośnicy kontaktu z przyrodą. Namiot dachowy jest jednak oferowany tylko w dwóch modelach, a w jednym z nich może powstać poważny problem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Filip Buliński

Producenci coraz częściej wychodzą naprzeciw rosnącej modzie na podróżowanie kamperami lub ich miniodpowiednikami. Przykładem tego drugiego może być właśnie nowa opcja Mini, które wzbogaciło ofertę dodatków o rozkładany namiot dachowy. Żeby jednak podkreślić powiązanie z naturą i jeszcze lepiej poczuć istotę obcowania z nią, są one dostępne tylko w dwóch modelach – hybrydowym Cooperze Countrymanie SE i elektrycznym Cooperze SE.

W obu przypadkach miejsca na górze ma starczyć dla dwóch osób. Jak twierdzi producent, rozkładanie namiotu jest naprawdę łatwe, ponieważ wystarczy zdjąć blokady, a resztę zrobią gazowe amortyzatory. Zwijane okna boczne i moskitiery także wchodzą w skład zestawu.

Namiot dachowy na mini
Namiot dachowy na mini © fot. mat. prasowe/MINI

A skoro miejsca do spania starczy tylko dla dwóch osób, także skromny, 211-litrowy bagażnik w elektrycznym Mini Cooperze SE powinien wystarczyć na zabranie bagaży. W razie potrzeby można też złożyć tylną kanapę, uzyskując już 731 litrów. W 5-drzwiowym Countrymanie tego problemu raczej nie będzie. Kufer ma 405 litrów pojemności i może zostać powiększony do 1275 litrów.

O ile jednak w przypadku tego drugiego wszelkie podróże nie powinny być problemem, w końcu możemy dojechać na miejsce docelowe na silniku benzynowym, a na łonie przyrody przełączyć się na silnik elektryczny, by "usłyszeć nawet trzask łamanych gałęzi", tak w przypadku tego pierwszego musimy być bardzo ostrożni, by w pięknych okolicznościach nie zostać z poważnym problemem.

Namiot dachowy może negatywnie wpłynąć na i tak już stosunkowo skromny zasięg elektrycznego Coopera SE
Namiot dachowy może negatywnie wpłynąć na i tak już stosunkowo skromny zasięg elektrycznego Coopera SE © fot. mat. prasowe/MINI

Elektryczne mini nie słynie bowiem ze zbyt dużego zasięgu (Michał Zieliński podczas testu pokonał ok. 200 km na jednym ładowaniu), a dodatkowo można się spodziewać, że masa i gorsza aerodynamika związana z montażem namiotu na poprzeczkach dachowych zjedzą nam kolejne cenne kilometry. Mimo to Mini twierdzi, że przyspieszenie pozostało na tym samym poziomie.

Zasięg może być tym mniejszy, jeśli zdecydujemy się korzystać np. z dodatkowej lodówki. Lepiej więc w przypadku czysto elektrycznej wersji wybierać postoje na kempingach z przyłączem prądowym niż eksplorację nieznanych terenów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach