Mitsubishi powraca do legendarnej nazwy. Szkoda, że to tylko koncept

Ralliart to sportowy oddział Mitsubishi specjalizujący się w przygotowywaniu pojazdów rajdowych i terenowych. Prezentowany z pewnością nie zalicza się do tej kategorii. Nie przeszkodziło to jednak Japończykom w nawiązaniu do legendy.

Mitsubishi Vision Ralliart ConceptMitsubishi Vision Ralliart Concept
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

Ci, którzy spodziewali się wielkiego powrotu do sportowej świetności Mitsubishi, będą raczej zawiedzeni takim zabiegiem. Cała reszta powinna natomiast być zadowolona. Japończycy pokazali bowiem naprawdę ciekawy koncept, który — gdyby trafił na rynek w takiej formie — mógłby znaleźć sporą rzeszę odbiorców.

Na bazie do bólu nudnego Outlandera PHEV udało się bowiem stworzyć auto, które jest jakieś. Co więcej, po latach w końcu dostaliśmy coś, co nie jest wyłącznie pakietem akcesoriów ozdobionych rajdowym logo, lecz prawdziwym pojazdem przygotowanym we współpracy z Ralliart.

Jest agresywny pakiet aerodynamiczny, są ogromne, 22-calowe felgi, a także masywne nadkola, które w połączeniu z matową czernią nadwozia sprawiają, że auto prezentuje się bardzo bojowo. Niestety, nie do końca wiadomo, czy osiągi idą w parze z ostrą prezencją. Mitsubishi nie zdradziło bowiem danych technicznych.

Mitsubishi Vision Ralliart Concept
Mitsubishi Vision Ralliart Concept © mat. prasowe / Mitsubishi

Jasne jest jednak, że auto ma wyższą moc, zmodyfikowane zawieszenie i zwiększoną pojemność akumulatora. W końcu to hybryda z wtyczką. Takie połączenie jest coraz chętniej wykorzystywane przez wielu producentów również w sportowych odmianach.

Czy Mitsubishi również pójdzie tą drogą? Na razie mamy do czynienia wyłącznie z konceptem. Producent zastrzega jednak, że to, jak zostanie on odebrany, może mieć wpływ na późniejsze decyzje. Czyżby więc był choć cień szansy na sportowego SUV-a z Japonii? Czas pokaże.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie