Mitsubishi powraca do legendarnej nazwy. Szkoda, że to tylko koncept

Ralliart to sportowy oddział Mitsubishi specjalizujący się w przygotowywaniu pojazdów rajdowych i terenowych. Prezentowany z pewnością nie zalicza się do tej kategorii. Nie przeszkodziło to jednak Japończykom w nawiązaniu do legendy.

Mitsubishi Vision Ralliart ConceptMitsubishi Vision Ralliart Concept
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

Ci, którzy spodziewali się wielkiego powrotu do sportowej świetności Mitsubishi, będą raczej zawiedzeni takim zabiegiem. Cała reszta powinna natomiast być zadowolona. Japończycy pokazali bowiem naprawdę ciekawy koncept, który — gdyby trafił na rynek w takiej formie — mógłby znaleźć sporą rzeszę odbiorców.

Na bazie do bólu nudnego Outlandera PHEV udało się bowiem stworzyć auto, które jest jakieś. Co więcej, po latach w końcu dostaliśmy coś, co nie jest wyłącznie pakietem akcesoriów ozdobionych rajdowym logo, lecz prawdziwym pojazdem przygotowanym we współpracy z Ralliart.

Jest agresywny pakiet aerodynamiczny, są ogromne, 22-calowe felgi, a także masywne nadkola, które w połączeniu z matową czernią nadwozia sprawiają, że auto prezentuje się bardzo bojowo. Niestety, nie do końca wiadomo, czy osiągi idą w parze z ostrą prezencją. Mitsubishi nie zdradziło bowiem danych technicznych.

Mitsubishi Vision Ralliart Concept
Mitsubishi Vision Ralliart Concept © mat. prasowe / Mitsubishi

Jasne jest jednak, że auto ma wyższą moc, zmodyfikowane zawieszenie i zwiększoną pojemność akumulatora. W końcu to hybryda z wtyczką. Takie połączenie jest coraz chętniej wykorzystywane przez wielu producentów również w sportowych odmianach.

Czy Mitsubishi również pójdzie tą drogą? Na razie mamy do czynienia wyłącznie z konceptem. Producent zastrzega jednak, że to, jak zostanie on odebrany, może mieć wpływ na późniejsze decyzje. Czyżby więc był choć cień szansy na sportowego SUV-a z Japonii? Czas pokaże.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯