Mitsubishi powraca do legendarnej nazwy. Szkoda, że to tylko koncept

Ralliart to sportowy oddział Mitsubishi specjalizujący się w przygotowywaniu pojazdów rajdowych i terenowych. Prezentowany z pewnością nie zalicza się do tej kategorii. Nie przeszkodziło to jednak Japończykom w nawiązaniu do legendy.

Mitsubishi Vision Ralliart ConceptMitsubishi Vision Ralliart Concept
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitsubishi
Aleksander Ruciński

Ci, którzy spodziewali się wielkiego powrotu do sportowej świetności Mitsubishi, będą raczej zawiedzeni takim zabiegiem. Cała reszta powinna natomiast być zadowolona. Japończycy pokazali bowiem naprawdę ciekawy koncept, który — gdyby trafił na rynek w takiej formie — mógłby znaleźć sporą rzeszę odbiorców.

Na bazie do bólu nudnego Outlandera PHEV udało się bowiem stworzyć auto, które jest jakieś. Co więcej, po latach w końcu dostaliśmy coś, co nie jest wyłącznie pakietem akcesoriów ozdobionych rajdowym logo, lecz prawdziwym pojazdem przygotowanym we współpracy z Ralliart.

Jest agresywny pakiet aerodynamiczny, są ogromne, 22-calowe felgi, a także masywne nadkola, które w połączeniu z matową czernią nadwozia sprawiają, że auto prezentuje się bardzo bojowo. Niestety, nie do końca wiadomo, czy osiągi idą w parze z ostrą prezencją. Mitsubishi nie zdradziło bowiem danych technicznych.

Mitsubishi Vision Ralliart Concept
Mitsubishi Vision Ralliart Concept © mat. prasowe / Mitsubishi

Jasne jest jednak, że auto ma wyższą moc, zmodyfikowane zawieszenie i zwiększoną pojemność akumulatora. W końcu to hybryda z wtyczką. Takie połączenie jest coraz chętniej wykorzystywane przez wielu producentów również w sportowych odmianach.

Czy Mitsubishi również pójdzie tą drogą? Na razie mamy do czynienia wyłącznie z konceptem. Producent zastrzega jednak, że to, jak zostanie on odebrany, może mieć wpływ na późniejsze decyzje. Czyżby więc był choć cień szansy na sportowego SUV-a z Japonii? Czas pokaże.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie