WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Najtańsze nowe hybrydy. Pięć modeli, które są lekiem na ceny paliw

Jeżdżą dynamicznie i niewiele palą. W obliczu rekordowo wysokich cen paliw działa to na wyobraźnię kierowców coraz chętniej spoglądających w stronę hybryd. Oto pięć najtańszych modeli, które pozwolą oszczędzić przy dystrybutorze.

Toyota YarisToyota Yaris Hybrid
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Mazda 2 1.5 Hybrid – 83 900 zł

Najtańszą pełnoprawną hybrydą na polskim rynku jest nowa Mazda 2 będąca tak naprawdę Yarisem w przebraniu. Mazda zdecydowała się postawić na sprawdzoną technologię i pożyczyła ją od Toyoty. Pod maską znajdziemy 116-konny zestaw oparty na benzynowym silniku o pojemności 1,5 litra, wspomagany jednostką elektryczną.

Mazda 2
Mazda 2 Hybrid © mat. prasowe / Mazda

Osiągi, w połączeniu z przekładnią CVT, są całkiem niezłe – według deklaracji producenta dwójka potrzebuje średnio 3,8 litra benzyny na 100 km i przyspiesza 0-100 km/h w 9,7 sekundy. Wyposażenie nie rozczarowuje. Już w podstawowym wydaniu Pure dostaniemy pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy z adaptacyjnym tempomatem. Są też automatyczne światła drogowe, multimedia z Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay czy automatyczna, jednostrefowa klimatyzacja.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid – od 84 700 zł

To samo auto, tyle że w oryginale. W ostatnich latach Yaris stał się wręcz synonimem małej hybrydy, która w nowym wcieleniu wspięła się na technologiczne wyżyny. Jak nietrudno się domyślić, napęd jest identyczny jak we wspomnianej wcześniej maździe, a co za tym idzie, spalanie i osiągi również.

Toyota Yaris
Toyota Yaris Hybrid © fot. Aleksander Ruciński

Różnice dotyczą głównie detali wyposażenia. W Maździe 2 standardowo dostaniemy np. cyfrowe zegary, podczas gdy te w Yarisie będą analogowe. Rozbieżności dotyczą również dodatkowych pakietów opcji. To celowy zabieg producentów, by oba modele przesadnie ze sobą nie konkurowały.

Renault Clio E-Tech – od 93 400 zł

Clio – poza benzyniakami oraz wersją dostępną z fabrycznym LPG – jest również oferowane w hybrydowym wydaniu. Jak na ten segment i współczesne standardy jest ono oparte na względnie dużym, benzynowym silniku 1.6, który przy wsparciu jednostki elektrycznej generuje 140 KM mocy. Sporo, ale nie przekłada się to na spektakularne osiągi. Sprint do setki trwa 9,9 sekundy, a średnie deklarowane spalanie oscyluje w granicach 4,3-5,1 litra na 100 km.

Renault Clio
Renault Clio E-Tech © fot. Mateusz Lubczański

W kwestii wyposażenia można liczyć na manualną klimatyzację, systemy kontroli i utrzymania pasa ruchu, światła Full LED Pure Vision, czujnik zmierzchu, cyfrowe zegary i multimedia Easy Link z Bluetooth oraz Apple CarPlay i Android Auto.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid – od 97 500 zł

Drugi Yaris w tym zestawieniu, choć zupełnie inny. Nowy, miejski crossover Toyoty zdaje się być sporym autem. Wymiarami nie wykracza jednak poza ramy segmentu B. Pod maską skrywa ten sam zestaw co jego mniejsze rodzeństwo, choć z uwagi na większą masę i rozmiary, osiągi są zauważalnie gorsze. Średnie spalanie deklarowane przez producenta wynosi 4,7-5,1 litra, a sprint do setki zajmuje 11,8 sekundy, czyli o 2 sekundy więcej niż w zwykłym Yarisie.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross © mat. prasowe / Toyota

Tu również dostaniemy pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy, jednostrefową klimatyzację i multimedia z 7-calowym ekranem, łącznością Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay oraz 16-calowe, stalowe felgi.

Honda Jazz e:HEV – od 100 800 zł

Jazz, jak wszystkie nowe hondy, jest dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym. To układ oparty na połączeniu silnika elektrycznego z 1,5-litrowym benzyniakiem i przekładnią e-CVT. Taki zestaw generuje 109 KM. Dynamika jest naprawdę niezła – osiągnięcie pierwszej setki zajmuje 9,4 sekundy, a średnie deklarowane spalanie wynosi 4,5 litra na 100 km.

Honda Jazz
Honda Jazz e:HEV © fot. Marcin Łobodziński

W standardzie dostaniemy m.in. cyfrowe zegary, automatyczną klimatyzację, czujnik światła i deszczu, pełne oświetlenie LED, 15-calowe koła i radio z 5-calowym ekranem i Bluetooth. Do pełni szczęścia brakuje 9-calowych multimediów z łącznością Android Auto i Apple CarPlay zarezerwowanych dla wyższych odmian.

Kwoty przedstawione w powyższym artykule odnoszą się do oficjalnych, polskich cenników aktualnych na dzień 30 czerwca 2022 roku.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀