ID.3 © Błażej Żuławski

Połowa Polaków już może przesiąść się do elektryka. I nie płacić za prąd

Błażej Żuławski

Około 51 proc. Polaków mieszka w domach jednorodzinnych, które pozwalają na montaż paneli fotowoltaicznych. To oznacza, że ładowanie akumulatorów auta elektrycznego przestaje być dla nas wyzwaniem.

W 2021 roku mieliśmy w Polsce zarejestrowanych ponad 35 000 samochodów elektrycznych i lekko ponad 3500 punktów ładowania.

W ciągu pięciu lat, by transformacja osobistego transportu zasilanego paliwami kopalnymi na ten elektryczny się powiodła, będziemy potrzebowali ok. 40 000 takich punktów! Tyle teoria.

Tyle, że nawet w zelektryfikowanej Norwegii, gdzie już 4 lata temu co drugi sprzedawany samochód był elektryczny i gdzie szybkie stacje ładowania są ogólnodostępne, jest ich 16 000 przy ogólnej liczbie ludności wynoszącej 5,3 mln obywateli, w tym 3300 szybkich ładowarek o mocy powyżej 150 kW. Zdecydowana większość Norwegów ładuje swoje elektryki w domach!

W naszym kraju ponad 50 proc. osób mieszka w domach jednorodzinnych, które pozwalają na montaż paneli fotowoltaicznych oraz tzw. wallboxa, takiego jak ID.Charger.

Dla nich samochód elektryczny może stanowić realną alternatywę w każdej chwili. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę rządowy program "Mój Elektryk", w którym można zyskać nawet 27 000 złotych dopłaty do takiego auta. Ma sens? Jak najbardziej.

Volkswagen również udowodnił, że to ma sens, bo zasięg elektryka ze świata ID to grubo ponad 500 km na jednym ładowaniu. A to oznacza, że ładować musimy go kilkanaście razy w roku. To wystarczy dla statystycznego Polaka, który pokonuje mniej niż 10 tysięcy kilometrów przez 365 dni.

Dane o zużyciu energii elektrycznej, zasięgu i czasie ładowania sprawdź na stronie www.volkswagen.pl

Płatna współpraca z Volkswagen
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?