Niemcy wyprodukują mniej baterii, niż planowali. Elektromobilność traci tempo

Przedstawiciele Volkswagena przyznają, że wzrost produkcji akumulatorów będzie wolniejszy od wcześniej planowanego. Mimo to nie zamierzają porzucać planów budowy fabryk, w których będą powstawać baterie.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen

W 2022 roku Volkswagen ogłosił plan zakładający uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców akumulatorów do aut elektrycznych. Niemcy postanowili zainwestować 20 mld euro w powołaną do życia spółkę PowerCo, której celem miało być dostarczenie ogniw do 3 mln aut elektrycznych przed 2030 rokiem.

Niestety wiele wskazuje, że rzeczywiste liczby będą nieco mniejsze. W wywiadzie cytowanym przez "Automotive News Europe" przyznał to sam dyrektor finansowy Volkswagena, Arno Antlitz. Jak stwierdził - osiągnięcie pełnych mocy produkcyjnych może zająć więcej czasu, niż wcześniej planowano.

Biorąc pod uwagę obecną sprzedaż elektryków w Europie, może się bowiem okazać, że popyt będzie niewystarczający na osiągnięcie wspomnianych liczb. Decyzje o wycofaniu dopłat do zakupu aut elektrycznych w Niemczech czy Szwecji pogorszyły i tak słabą sytuację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Niższa produkcja nie oznacza jednak jej całkowitego braku. Volkswagen kontynuuje budowę dwóch europejskich fabryk akumulatorów zgodnie z wcześniejszymi planami. Produkcja w niemieckim Salzgitter ruszy już w przyszłym roku. W 2026 roku dołączy zakład w Hiszpanii.

Wysiłki mają pozwolić na walkę z coraz silniejszą konkurencją taką jak chiński CATL czy koreański LG Chem. Obie firmy mają dekady doświadczenia w produkcji akumulatorów i silną pozycję w Europie.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"