Niemcy wyprodukują mniej baterii, niż planowali. Elektromobilność traci tempo

Przedstawiciele Volkswagena przyznają, że wzrost produkcji akumulatorów będzie wolniejszy od wcześniej planowanego. Mimo to nie zamierzają porzucać planów budowy fabryk, w których będą powstawać baterie.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen

W 2022 roku Volkswagen ogłosił plan zakładający uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców akumulatorów do aut elektrycznych. Niemcy postanowili zainwestować 20 mld euro w powołaną do życia spółkę PowerCo, której celem miało być dostarczenie ogniw do 3 mln aut elektrycznych przed 2030 rokiem.

Niestety wiele wskazuje, że rzeczywiste liczby będą nieco mniejsze. W wywiadzie cytowanym przez "Automotive News Europe" przyznał to sam dyrektor finansowy Volkswagena, Arno Antlitz. Jak stwierdził - osiągnięcie pełnych mocy produkcyjnych może zająć więcej czasu, niż wcześniej planowano.

Biorąc pod uwagę obecną sprzedaż elektryków w Europie, może się bowiem okazać, że popyt będzie niewystarczający na osiągnięcie wspomnianych liczb. Decyzje o wycofaniu dopłat do zakupu aut elektrycznych w Niemczech czy Szwecji pogorszyły i tak słabą sytuację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Niższa produkcja nie oznacza jednak jej całkowitego braku. Volkswagen kontynuuje budowę dwóch europejskich fabryk akumulatorów zgodnie z wcześniejszymi planami. Produkcja w niemieckim Salzgitter ruszy już w przyszłym roku. W 2026 roku dołączy zakład w Hiszpanii.

Wysiłki mają pozwolić na walkę z coraz silniejszą konkurencją taką jak chiński CATL czy koreański LG Chem. Obie firmy mają dekady doświadczenia w produkcji akumulatorów i silną pozycję w Europie.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯