"Norma Euro 7 nie ma sensu". Tavares krytykuje nadchodzące zmiany i wyjaśnia dlaczego

Szef koncernu Stellantis na ostatniej konferencji ponownie skrytykował nadchodzące normy emisji Euro 7. Tavares określił zmiany jako bezsensowne i bezużyteczne w obliczu postępującej elektryfikacji.

Carlos Tavares, chief executive officer of Stellantis NV, speaks during a press event at the 2023 CES event in Las Vegas, Nevada, US, on Thursday, Jan. 5, 2023. For the first time, CES has a theme: how technology is addressing the worlds biggest challenges. Photographer: Bridget Bennett/Bloomberg via Getty ImagesCarlos Tavares jest jednym z największych krytyków Euro 7 w branży motoryzacyjnej
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

Podczas niedawnej sesji pytań i odpowiedzi z udziałem Carlosa Tavaresa podniesiono temat ostrzejszych norm emisji spalin Euro 7, które mają obowiązywać od 2025 roku. Szef koncernu Stellantis nie szczędził gorzkich słów na ten temat.

Tavares stwierdził, że ostrzejsze limity zanieczyszczeń takich jak tlenki azotu i tlenki węgla proponowane dla norm Euro 7 są bezużyteczne i w obecnych czasach przynoszą efekt przeciwny do zamierzonego. Zmuszają bowiem producentów do skupiania się na ekstremalnej optymalizacji silników spalinowych, chwilę przed nastąpieniem pełnej elektryfikacji.

"To nie jest przydatne, za to jest kosztowne, nie przynosi żadnych korzyści klientom ani środowisku. Kwestia emisji silników spalinowych jest obecnie czymś, co nie ma żadnego sensu" - wyjaśnił Tavares cytowany przez Reutersa.

Szef koncernu Stellantis nie po raz pierwszy krytykuje normy Euro 7, zmuszające producentów do inwestowania w dalszy rozwój jednostek spalinowych, które zaledwie kilka lat później mają zostać całkowicie zakazane w nowych autach w Europie.

Wyjaśnił, że w związku z tym Stellantis ograniczy swoje zaangażowanie w Euro 7 do minimum, skupiając się na maksymalnym przyspieszeniu przystępnej cenowo elektryfikacji.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯