Nowa Toyota GR 86 może mieć pod maską hybrydę. Ale za to jaką...

Ekologia i przepisy dotyczące bezpieczeństwa zabijają sportowe bliźniacze modele – Toyotę GR 86 i Subaru BRZ. W Polsce już ich nie kupimy. Ale spokojnie, bo Japończycy pracują nad zmianami, w tym nad nowym źródłem napędu. Będzie bardziej ekologiczny, ale fanom szybkiej jazdy może się nie spodobać. Nim jednak wyrwiecie sobie włosy, zaczekajcie.

Toyota GR 86Toyota GR 86
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Marcin Łobodziński

Doniesienia z Japonii mówią o trzycylindrowym silniku benzynowym zaprzęgniętym do pracy w hybrydzie. Brzmi fatalnie, prawda? Na szczęście nie chodzi on napęd z hybrydowego Yarisa, lecz najprawdopodobniej będzie to jednostka pochodząca z GR Yarisa. Tak, teraz już lepiej prawda?

Nowy model, bo tak należy mówić o następcy obecnego GR 86 i BRZ, ma mieć pod maską benzynową jednostkę turbo współpracującą z hybrydą. Tu oczywiście kłania się Motorsport i technologia z WRC.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota GR86 (AT) - czekałem, żeby to zrobić i...

Przypominam, że w klasie Rally 1 mamy obecnie silniki 1.6 turbo połączone z baterią o pojemności 3,9 kWh i dodatkowym silnikiem elektrycznym, który wytwarza 134 KM mocy. Łącznie da się uzyskać w ten sposób ponad 500 KM mocy z całego układu.

Nowym napędem GR 86 ma się zająć Toyota

Subaru ewidentnie nie radzi sobie z doborem układu napędowego do sportowego coupe. W pierwszej generacji mocy było za mało. W nowej silnik jest w porządku, ale trochę nie na czasie. Dlatego do nowego GR 86 i BRZ napęd ma dostarczyć Toyota i prawdopodobnie będzie to już w pełni projekt tej marki.

Jeśli rzeczywiście będzie to jednostka 1.6 Turbo z GR Yarisa czy GR Corolli, to jeszcze nie musi oznaczać, że rozwinie te same parametry, czyli 300 KM i 370 Nm. Najprawdopodobniej zostanie połączona z napędem hybrydowym z modelu Crown, dzięki czemu może z jednej strony go odciążyć, co oznacza zmniejszenie mocy benzyniaka, ale z drugiej – dzięki temu cały napęd może mieć jeszcze więcej mocy.

Jak donosi japoński magazyn "MagX", już trwają prace nad budową platformy tylnonapędowej. Gotowe auto najprawdopodobniej, co potwierdzają dwa źródła, zostanie zbudowane do 2025 r. i wtedy nastąpi zmiana generacji.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie