Nowa Toyota GR 86 może mieć pod maską hybrydę. Ale za to jaką...

Ekologia i przepisy dotyczące bezpieczeństwa zabijają sportowe bliźniacze modele – Toyotę GR 86 i Subaru BRZ. W Polsce już ich nie kupimy. Ale spokojnie, bo Japończycy pracują nad zmianami, w tym nad nowym źródłem napędu. Będzie bardziej ekologiczny, ale fanom szybkiej jazdy może się nie spodobać. Nim jednak wyrwiecie sobie włosy, zaczekajcie.

Toyota GR 86Toyota GR 86
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Marcin Łobodziński

Doniesienia z Japonii mówią o trzycylindrowym silniku benzynowym zaprzęgniętym do pracy w hybrydzie. Brzmi fatalnie, prawda? Na szczęście nie chodzi on napęd z hybrydowego Yarisa, lecz najprawdopodobniej będzie to jednostka pochodząca z GR Yarisa. Tak, teraz już lepiej prawda?

Nowy model, bo tak należy mówić o następcy obecnego GR 86 i BRZ, ma mieć pod maską benzynową jednostkę turbo współpracującą z hybrydą. Tu oczywiście kłania się Motorsport i technologia z WRC.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota GR86 (AT) - czekałem, żeby to zrobić i...

Przypominam, że w klasie Rally 1 mamy obecnie silniki 1.6 turbo połączone z baterią o pojemności 3,9 kWh i dodatkowym silnikiem elektrycznym, który wytwarza 134 KM mocy. Łącznie da się uzyskać w ten sposób ponad 500 KM mocy z całego układu.

Nowym napędem GR 86 ma się zająć Toyota

Subaru ewidentnie nie radzi sobie z doborem układu napędowego do sportowego coupe. W pierwszej generacji mocy było za mało. W nowej silnik jest w porządku, ale trochę nie na czasie. Dlatego do nowego GR 86 i BRZ napęd ma dostarczyć Toyota i prawdopodobnie będzie to już w pełni projekt tej marki.

Jeśli rzeczywiście będzie to jednostka 1.6 Turbo z GR Yarisa czy GR Corolli, to jeszcze nie musi oznaczać, że rozwinie te same parametry, czyli 300 KM i 370 Nm. Najprawdopodobniej zostanie połączona z napędem hybrydowym z modelu Crown, dzięki czemu może z jednej strony go odciążyć, co oznacza zmniejszenie mocy benzyniaka, ale z drugiej – dzięki temu cały napęd może mieć jeszcze więcej mocy.

Jak donosi japoński magazyn "MagX", już trwają prace nad budową platformy tylnonapędowej. Gotowe auto najprawdopodobniej, co potwierdzają dwa źródła, zostanie zbudowane do 2025 r. i wtedy nastąpi zmiana generacji.

Wybrane dla Ciebie
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego