Nowe przekładnie hybrydowe z Wałbrzycha. To jedyna taka fabryka w Europie
19.12.2022 13:28, aktual.: 19.12.2022 14:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota Motor Manufacturing Poland wystartowała właśnie z produkcją elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji. Podzespoły wspólnie z benzynowym silnikiem 1.8 trafią pod maskę popularnej Corolli.
Polska jest jedynym krajem w Europie produkującym elektryczne przekładnie hybrydowe. Z taśm wałbrzyskich zakładów zjeżdża już piąta generacja napędów, która zastąpiła produkowaną od 2018 roku czwartą odsłonę.
Nowe wydanie charakteryzuje się nie tylko mniejszymi gabarytami, ale i większą wydajnością. Wyższa o 13 proc. moc owocuje częstszym udziałem napędu elektrycznego w pracy układu hybrydowego, a także zauważalnie lepszymi osiągami. 140-konny zestaw z silnikiem 1.8 pozwala rozpędzać się 0-100 km/h w 9,2 s(o 1,7 s szybciej niż dotychczas).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Modernizacja zakładów w Wałbrzychu umożliwiająca produkcję przekładni piątej generacji pochłonęła łącznie 360 mln zł. Po raz pierwszy w historii TMMP produkować będzie również obydwa silniki elektryczne MG1 i MG2 będące integralną częścią przekładni hybrydowej. W tym celu uruchomiono dwie dodatkowe linie produkcyjne.
"20 lat temu, w 2002 r., Toyota rozpoczęła w Polsce działalność produkcyjną, wytwarzając pierwsze manualne skrzynie biegów. Cztery lata temu uruchomiliśmy nasz pierwszy projekt hybrydowy. Teraz w tym samym miejscu rozpoczynamy produkcję nowej generacji przekładni hybrydowej, w tym dwóch silników elektrycznych. To dowód na to, jak szybko postępuje elektryfikacja samochodów, a tym samym jak dynamicznie zmienia się nasza fabryka" – podkreśla prezes polskich fabryk Toyoty, Dariusz Mikołajczak.