Nowe Renault Zoe może zastąpić Twingo. Ma dobry zasięg i mocny napęd

Sześć lat od rynkowego debiutu wystarczyło, by Renault Zoe stał się najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie. Przyszedł czas na poważniejszy facelifting, który objął również zmiany w napędzie. Teraz Zoe przejedzie do 390 km na jednym ładowaniu.

Nowe Renault Zoe to gruntownie zmodernizowany model znany od lat. Ma nie tylko nowy wygląd, ale też nowe wnętrze, silnik i baterię.Nowe Renault Zoe to gruntownie zmodernizowany model znany od lat. Ma nie tylko nowy wygląd, ale też nowe wnętrze, silnik i baterię.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Ostatni, dość subtelny lifting nadwozia miał miejsce w 2017 roku, ale teraz przychodzi poważniejsze odświeżenie wyglądu. Zmiany objęły zarówno przód, jak i tył samochodu z nowymi światłami, a także wnętrze, które nawiązuje do nowego Renault Clio.

Renault Zoe (2019)
Renault Zoe (2019) © fot. mat. prasowe

Patrząc na to, co się stało w kabinie, moglibyśmy nawet mówić o zupełnie nowym Zoe. Poza takimi detalami jak klamki czy wloty nawiewów, wszystko zyskało zupełnie inną formę. Już na pierwszy rzut oka - i to na zdjęciach - widać, że do wykończenia kabiny zastosowano także przyjemniejsze materiały. Fanom gadżetów z pewnością do gustu przypadnie 9,3-calowy ekran.

Więcej mocy i większy zasięg

Jednak to, co najważniejsze, kryje się pod samochodem i pod maską. Mowa o baterii o pojemności 52 kWh, co daje dodatkowe 11 kWh, czyli dobre 100 km jazdy. Niestety, odbyło się to kosztem 25 kg dodatkowej masy, ale i tak klient zyska na zasięgu – wynosi on ok. 390 km zgodnie z cyklem WLTP.

Renault Zoe (2019)
Renault Zoe (2019) © fot. mat. prasowe

Nowa bateria współpracuje także z nowym napędem o mocy 135 KM i momencie obrotowym 245 Nm. Będzie to alternatywny silnik dla wciąż oferowanego 110-konnego, który pozostał bez zmian. Jego moment obrotowy to 225 Nm. Oczywiście auto ma przekładnię jednostopniową.

Zoe zamiast Twingo?

Najprawdopodobniej zmiany techniczne w kierunku w pełni funkcjonalnego elektryka oraz wizualne w kierunku nowego Clio doprowadzą do tego, że Renault będzie mogło zrezygnować z takiego modelu jak Twingo i zastąpić go Zoe. Wspomnę tylko, że w tym roku Twingo przeszło lifting, więc nie zmieni się to za chwilę.

Renault Zoe (2019)
Renault Zoe (2019) © fot. mat. prasowe

Jak już na początku czerwca pisał Tomek Budzik, koszty rozwoju i dostosowania małych samochodów do nowych norm spalin są na tyle wysokie, że najwięksi producenci zaczną z nich rezygnować. Co na ich miejsce?

Najprawdopodobniej auta elektryczne. A to, że są kilkukrotnie droższe, to już inna sprawa. Zawsze pozostaje kwestia carsharingu i wynajmu, a już teraz to właśnie firmy oferujące takie usługi, a nie osoby prywatne, są głównymi odbiorcami aut elektrycznych.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy