Odświeżony Taycan wciągnął nosem Teslę na Nürburgringu i niemal zrównał się z Rimakiem

7 minut, 7 sekund i 55 setnych. Taki czas osiągnął Lars Kern na Nürburgringu w przedprodukcyjnym egzemplarzu odświeżonego Porsche Taycana. Tym samym poprawiony został nie tylko czas Taycana Turbo S sprzed 1,5 roku, ale Porsche osiągnęło także pułap czasowy elektrycznych hiperaut.

Przedprodukcyjny Porsche TaycanPrzedprodukcyjny Porsche Taycan
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Filip Buliński

Dominacja Tesli na Nürburgringu nie trwała długo. Dotychczas rekordowy przejazd amerykańskiego auta z 2 czerwca 2023 r. został właśnie pobity przez Porsche Taycana. Mowa tu o przedprodukcyjnym egzemplarzu odświeżonej wersji, za którego kierownicą zasiadł Lars Kern, etatowy kierowca marki z Zuffenhausen.

Porsche z czasem 7:07,55 okazało się aż o 17,681 s szybsze od Modelu S Plaid. Faktyczny rozwój i skok technologiczny nowego Taycana obrazuje jednak inny wynik. Kern w obecnym aucie pobił bowiem swój własny rekord z 2022 r., kiedy zasiadł za sterami Taycana Turbo S. Wówczas osiągnął czas 7:33,35m, co oznacza poprawę o blisko 26 s.

Przedprodukcyjny porsche taycan bije rekord na Nürburgringu

Należy również zwrócić uwagę, że Taycan osiągnął pułap czasowy hiperaut. W połowie zeszłego roku Rimac Nevera pokonał bowiem Nürburgring w czasie 7:05,298, a więc zaledwie o dwie sekundy szybciej. Na obiekcie, którego długość liczy 20,8 km to dosłownie "kosmetyczna" różnica.

Dobrym porównaniem niech będzie również fakt, że gdy kierowca przekraczał metę w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero osiągał sekcję Antoniusbuche, która znajduje się 1,3 km wcześniej. Co równie istotne, mowa tu o prawie niezmodyfikowanym egzemplarzu.

"Prawie", bowiem ze względu na bezpieczeństwo, taycan, którym jechał Kern, wyposażony został w kubełkowe fotele i klatkę bezpieczeństwa. To jednak jedyne poczynione modyfikacje. Co do detali technicznych auta, Porsche na razie milczy. Szczegóły odświeżonego Taycana wciąż pozostają bowiem tajemnicą.

Całe nagranie pokładowe z przejazdu ma zostać opublikowane w połowie marca. Być może wtedy doczekamy się także detali dotyczące nowego Taycana.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne