Odświeżony Taycan wciągnął nosem Teslę na Nürburgringu i niemal zrównał się z Rimakiem

7 minut, 7 sekund i 55 setnych. Taki czas osiągnął Lars Kern na Nürburgringu w przedprodukcyjnym egzemplarzu odświeżonego Porsche Taycana. Tym samym poprawiony został nie tylko czas Taycana Turbo S sprzed 1,5 roku, ale Porsche osiągnęło także pułap czasowy elektrycznych hiperaut.

Przedprodukcyjny Porsche TaycanPrzedprodukcyjny Porsche Taycan
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Filip Buliński

Dominacja Tesli na Nürburgringu nie trwała długo. Dotychczas rekordowy przejazd amerykańskiego auta z 2 czerwca 2023 r. został właśnie pobity przez Porsche Taycana. Mowa tu o przedprodukcyjnym egzemplarzu odświeżonej wersji, za którego kierownicą zasiadł Lars Kern, etatowy kierowca marki z Zuffenhausen.

Porsche z czasem 7:07,55 okazało się aż o 17,681 s szybsze od Modelu S Plaid. Faktyczny rozwój i skok technologiczny nowego Taycana obrazuje jednak inny wynik. Kern w obecnym aucie pobił bowiem swój własny rekord z 2022 r., kiedy zasiadł za sterami Taycana Turbo S. Wówczas osiągnął czas 7:33,35m, co oznacza poprawę o blisko 26 s.

Przedprodukcyjny porsche taycan bije rekord na Nürburgringu

Należy również zwrócić uwagę, że Taycan osiągnął pułap czasowy hiperaut. W połowie zeszłego roku Rimac Nevera pokonał bowiem Nürburgring w czasie 7:05,298, a więc zaledwie o dwie sekundy szybciej. Na obiekcie, którego długość liczy 20,8 km to dosłownie "kosmetyczna" różnica.

Dobrym porównaniem niech będzie również fakt, że gdy kierowca przekraczał metę w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero osiągał sekcję Antoniusbuche, która znajduje się 1,3 km wcześniej. Co równie istotne, mowa tu o prawie niezmodyfikowanym egzemplarzu.

"Prawie", bowiem ze względu na bezpieczeństwo, taycan, którym jechał Kern, wyposażony został w kubełkowe fotele i klatkę bezpieczeństwa. To jednak jedyne poczynione modyfikacje. Co do detali technicznych auta, Porsche na razie milczy. Szczegóły odświeżonego Taycana wciąż pozostają bowiem tajemnicą.

Całe nagranie pokładowe z przejazdu ma zostać opublikowane w połowie marca. Być może wtedy doczekamy się także detali dotyczące nowego Taycana.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie