Piekło zamarzło: elektryczne ferrari już w 2025 roku

Elektryfikacja nie ominie nikogo, nawet Ferrari. Włoski producent supersamochodów zamierza stworzyć pierwszy model z wtyczką już w 2025 roku. Na spotkaniu akcjonariuszy potwierdził to sam dyrektor marki, John Elkann.

Zdjęcie poglądowe niezwiązane z treścią artykułu.Zdjęcie poglądowe niezwiązane z treścią artykułu.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński
4

W połowie kwietnia 2021 roku Ferrari przedstawiło część przyszłej strategii swoim akcjonariuszom. Jak się okazuje, plany są dość śmiałe, by nie powiedzieć, że rewolucyjne. Zgodnie z założeniami, już za 4 lata do gamy dołączy auto z napędem elektrycznym.

Nie hybryda plug-in, lecz stuprocentowy elektryk. To dość odważne oświadczenie jak na firmę, która dotychczas uchodziła za ostoję "prawdziwej" motoryzacji. Każdy jednak chce przetrwać - najwyraźniej władze marki uznały, że taki krok jest niezbędny do zapewnienia bezpiecznej przyszłości.

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach, ale - jak twierdzi CEO John Elkann - "Będzie tu wszystko, co można tylko sobie wymarzyć dla tak przełomowej propozycji w naszej historii". Brzmi enigmatycznie, ale trudno mieć wątpliwości, że Ferrari stanie na wysokości zadania.

Przy okazji Elkann wspomniał również o wielkim powrocie marki do LeMans zapowiedzianym na 2023 rok oraz trzech nowych propozycjach, które mają być gotowe jeszcze w 2021 roku. To zapewne kolejne wariacje już istniejących modeli.

Widać, że w Maranello nie zwalniają tempa i są gotowi na przyszłość. Informacja o elektrycznym ferrari na prąd z pewnością złamie serce niektórym wielbicielom marki, ale trudno być zaskoczonym. W dzisiejszym świecie taka decyzja była tylko kwestią czasu.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu