Piekło zamarzło: elektryczne ferrari już w 2025 roku

Elektryfikacja nie ominie nikogo, nawet Ferrari. Włoski producent supersamochodów zamierza stworzyć pierwszy model z wtyczką już w 2025 roku. Na spotkaniu akcjonariuszy potwierdził to sam dyrektor marki, John Elkann.

Zdjęcie poglądowe niezwiązane z treścią artykułu.Zdjęcie poglądowe niezwiązane z treścią artykułu.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

W połowie kwietnia 2021 roku Ferrari przedstawiło część przyszłej strategii swoim akcjonariuszom. Jak się okazuje, plany są dość śmiałe, by nie powiedzieć, że rewolucyjne. Zgodnie z założeniami, już za 4 lata do gamy dołączy auto z napędem elektrycznym.

Nie hybryda plug-in, lecz stuprocentowy elektryk. To dość odważne oświadczenie jak na firmę, która dotychczas uchodziła za ostoję "prawdziwej" motoryzacji. Każdy jednak chce przetrwać - najwyraźniej władze marki uznały, że taki krok jest niezbędny do zapewnienia bezpiecznej przyszłości.

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach, ale - jak twierdzi CEO John Elkann - "Będzie tu wszystko, co można tylko sobie wymarzyć dla tak przełomowej propozycji w naszej historii". Brzmi enigmatycznie, ale trudno mieć wątpliwości, że Ferrari stanie na wysokości zadania.

Przy okazji Elkann wspomniał również o wielkim powrocie marki do LeMans zapowiedzianym na 2023 rok oraz trzech nowych propozycjach, które mają być gotowe jeszcze w 2021 roku. To zapewne kolejne wariacje już istniejących modeli.

Widać, że w Maranello nie zwalniają tempa i są gotowi na przyszłość. Informacja o elektrycznym ferrari na prąd z pewnością złamie serce niektórym wielbicielom marki, ale trudno być zaskoczonym. W dzisiejszym świecie taka decyzja była tylko kwestią czasu.

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć