BMW X2 M35i xDrive © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Pierwsza jazda: BMW X2 i iX2 - kiedy chcesz mieć X6, ale...

Mateusz Lubczański

SUV-y z opadającym dachem okazały się całkiem nieźle zarabiającymi modelami, więc nic dziwnego, że BMW skierowało w tym kierunku model X2. Po raz pierwszy dostępna będzie wersja elektryczna, ale przeciętny uliczny obserwator nie zauważy różnicy pomiędzy nią a spalinówką.

Na pewno stylistyka nowego X2 zachęca do dyskusji. O ile zainstalowanie podświetlenia grilla uważam za jedną z najlepszych stylistycznie decyzji, tak mocno opadająca tylna klapa niekoniecznie trafia w mój gust. Jedno jest pewne: widoczność do tyłu z miejsca kierowcy jest po prostu szczątkowa.

Nowe X2 jest dłuższe o prawie 20 cm od poprzednika, szersze o 2 cm oraz wyższe o około 6 cm. O ile wcześniej X2 przypominało bardziej napompowanego hatchbacka, tak teraz jest to "baby X6", mniejszy bliźniak topowego i wulgarnego SUV-a. Co istotne, dzięki wykorzystaniu jednej płyty podłogowej, zarówno spalinowe X2, jak i elektryczne iX2 powstają na tej samej linii w Regensburgu.

BMW X2 M35i xDrive
BMW X2 M35i xDrive © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Spalinową ofertę otwiera X2 sDrive20i, czyli auto z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 170 KM (choć sam producent przyznaje, że za 19 KM odpowiedzialny jest motor elektryczny). Jest i diesel: pod nazwą sDrive18d kryją się cztery cylindry i 150 KM. Standardem jest siedmiobiegowa przekładnia Steptronic z dwoma sprzęgłami.

Ofertę zamyka X2 M35i z dwulitrowym, 300-konnym silnikiem, który rozpędza BMW do setki w 5,2 s. Choć z jednej strony nie jest to pełna "eMka", tak nie wiem, czy w tym segmencie potrzebne jest coś szybszego. Zawieszenie jest przyjemnie twarde, choć samo prowadzenie, jak w opisywanym wcześniej przeze mnie Mini Countrymanie JCW, jest bardzo cyfrowe. W trybie komfortowym przekładnia potrzebuje trochę czasu, by zrozumieć naszą intencję przyspieszania, ale już tryb sportowy naprawia wszelkie niedogodności. Lżejsze hamulce M są dostępne opcjonalnie.

BMW X2 M35i xDrive
BMW X2 M35i xDrive © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Podobne osiągi do setki ma również elektryczne iX2, a wynika to z instalacji dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdej osi. Łączna dostępne jest 313 KM oraz 494 Nm. Ogniwo ma 64,8 kWh użytecznej pojemności, a producent mówi nawet o 449 km zasięgu, oczywiście według laboratoryjnej normy WLTP. Elektryczne iX2 ma nieco mniejszy bagażnik – 525 zamiast 560 l.

Podczas pierwszych jazd po górzystym terenie nie miałem okazji by sprawdzić dokładny pobór prądu bez ciągłej rekuperacji, jednak przy podróży przy prędkości 120 km/h auto zużywało około 22 kWh/100 km. Nie jest to wartość zaskakująca w tej klasie. Teoretycznie mówimy więc o 294 km zasięgu. Słowem: standard.

BMW X2 M35i xDrive
BMW X2 M35i xDrive © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Wnętrze nie różni się znacznie pomiędzy wersjami, choć wersja M35i xDrive może mieć opcjonalnie kubełkowe fotele z podświetlanym logiem M. Gruby wieniec kierownicy od razu daje do zrozumienia, że siedzimy w BMW. Zainstalowano tu dwa ekrany (zakrzywione), które wyświetlają multimedia dziewiątej generacji. To oznacza masę aplikacji oraz przerzucenie obsługi klimatyzacji na ekran. Dużą część deski poświęcono na ładowarkę, w której umieszcza się telefon i zabezpiecza klipsem.

Producent przedstawił już ceny X2. Model startuje od 195 tys. zł, a topowa wersja M35i xDrive to już wydatek przynajmniej 275 tys. zł. Znamy też cenę wersji elektrycznej, za którą trzeba zapłacić minimum 230 tys. zł.

  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
  • BMW X2 M35i xDrive
[1/21] BMW X2 M35i xDrive Źródło zdjęć: WP Autokult | Mateusz Lubczański
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie