WAŻNE
TERAZ

Śmierć trzech osób w Barcicach. Zatrzymano 25-latka

Elektrykami do Toskanii © Volkswagen Polska

Pojechałem elektrykami do Toskanii. Jednym z aut wyszło taniej, niż Passatem w TDI

Filip Buliński

Jeszcze kilka lat temu nie skusiłbym się na tak długą podróż autem elektrycznym. Nawet nad krótszą bym się poważnie zastanowił. Tymczasem świat pędzi do przodu, a razem z nim infrastruktura ładowania i rozwiązania stosowane w elektrykach, które pozwalają patrzeć na podobne pomysły z większą dawką optymizmu. Miałem okazję przekonać się o tym na własnej skórze.

Bladym świtem mieliśmy ruszyć spod hubu ładowarek w pobliżu lotniska Chopina w Warszawie. Do Toskanii kawał drogi, dlatego trasa podzielona została na dwa odcinki i to bynajmniej nie ze względu na "możliwości" elektryków. Czekało nas 1016 km pierwszego dnia i 611 km drugiego. Do dyspozycji mieliśmy cztery samochody z grupy VAG – Volkswagena ID.7, Cuprę Tavascan, Porsche Taycana 4S oraz Audi Q6 e-tron.

Pierwszą część trasy do Włoch miałem pokonać w tym ostatnim. To jeden z najświeższych modeli marki z Ingolstadt, który ma być elektryfikacyjnym kamieniem milowym marki. Kluczem do sukcesu jest nowa platforma PPE, umożliwiająca jej szerokie zastosowanie w różnych segmentach.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy