Polestar 2 mocno się zmienił, choć nie zobaczycie tego od razu

Kompaktowy przedstawiciel marki Polestar po trzech latach od rynkowego debiutu przeszedł lifting. Zmiany wizualne to kosmetyka, ale pod względem techniki czeka nas sporo nowości.

Polestar 2 (2024)Polestar 2 (2024)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar
Aleksander Ruciński
3

Nowego polestara poznacie przede wszystkim po zmodyfikowanej atrapie chłodnicy, określanej przez producenta jako SmartZone. To właśnie w niej ukryto wszystkie kamery i radary. Sporą nowością są też kute, 20-calowe felgi, będące alternatywą dla standardowych, 19-calowych.

Znacznie więcej dzieje się jednak pod spodem. Polestar zdecydował się na zupełnie nowe siniki, które będą występować zarówno w solowej konfiguracji, jak i w duecie. Warto wspomnieć, że w pierwszym przypadku napęd trafi na tylne, a nie jak dotychczas, przednie koła.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo S60 T8 Polestar - Szwedzi wyprzedzili swoje czasy

Bazowa odmiana może pochwalić się mocą 303 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 489 Nm. Dotychczas było to odpowiednio 234 KM i 329 Nm. Różnica jest więc ogromna i przekłada się na osiągi. Sprint do setki trwa 5,9 sekundy.

W konfiguracji dwusilnikowej jest jeszcze lepiej. Łączna moc wynosi 427 KM, a maksymalny moment to aż 740 Nm. Dla porównania, wcześniej było to 413 KM i 633 Nm. Co więcej, chętni mogą też wybrać opcjonalny pakiet Performance, podnoszący moc do 461 KM i pozwalający rozpędzać się 0-100 km/h w 4,1 sekundy.

W parze z wyższą mocą idą wydajniejsze akumulatory o pojemności 82 kWh, zapewniające do 635 km zasięgu zgodnie z normą WLTP. W odmianie dwusilnikowej będzie do 591 km. Co ważne, nowe baterie obsługują moc ładowania do 205 kW.

Wszystko to powinno sprawić, że klienci jeszcze bardziej docenią ofertę Polestara. Chętni mogą już składać zamówienia. Ceny startują od 50 190 euro za jednosilnikową konfigurację.

  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
[1/11] Polestar 2 (2024) Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Polestar

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców