Polestar 2 mocno się zmienił, choć nie zobaczycie tego od razu

Kompaktowy przedstawiciel marki Polestar po trzech latach od rynkowego debiutu przeszedł lifting. Zmiany wizualne to kosmetyka, ale pod względem techniki czeka nas sporo nowości.

Polestar 2 (2024)Polestar 2 (2024)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar
Aleksander Ruciński

Nowego polestara poznacie przede wszystkim po zmodyfikowanej atrapie chłodnicy, określanej przez producenta jako SmartZone. To właśnie w niej ukryto wszystkie kamery i radary. Sporą nowością są też kute, 20-calowe felgi, będące alternatywą dla standardowych, 19-calowych.

Znacznie więcej dzieje się jednak pod spodem. Polestar zdecydował się na zupełnie nowe siniki, które będą występować zarówno w solowej konfiguracji, jak i w duecie. Warto wspomnieć, że w pierwszym przypadku napęd trafi na tylne, a nie jak dotychczas, przednie koła.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo S60 T8 Polestar - Szwedzi wyprzedzili swoje czasy

Bazowa odmiana może pochwalić się mocą 303 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 489 Nm. Dotychczas było to odpowiednio 234 KM i 329 Nm. Różnica jest więc ogromna i przekłada się na osiągi. Sprint do setki trwa 5,9 sekundy.

W konfiguracji dwusilnikowej jest jeszcze lepiej. Łączna moc wynosi 427 KM, a maksymalny moment to aż 740 Nm. Dla porównania, wcześniej było to 413 KM i 633 Nm. Co więcej, chętni mogą też wybrać opcjonalny pakiet Performance, podnoszący moc do 461 KM i pozwalający rozpędzać się 0-100 km/h w 4,1 sekundy.

W parze z wyższą mocą idą wydajniejsze akumulatory o pojemności 82 kWh, zapewniające do 635 km zasięgu zgodnie z normą WLTP. W odmianie dwusilnikowej będzie do 591 km. Co ważne, nowe baterie obsługują moc ładowania do 205 kW.

Wszystko to powinno sprawić, że klienci jeszcze bardziej docenią ofertę Polestara. Chętni mogą już składać zamówienia. Ceny startują od 50 190 euro za jednosilnikową konfigurację.

  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
  • Polestar 2 (2024)
[1/11] Polestar 2 (2024) Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Polestar

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie