Polestar będzie zwalniał. Popyt na szwedzkie elektryki mniejszy, niż zakładano

Nowoczesny wygląd, nie lada osiągi i całkiem dobry rodowód nie wystarczyły. Należąca do Volvo marka Polestar nie realizuje założeń związanych ze sprzedażą swoich elektrycznych aut. Co za tym idzie, musi dokonać cięć.

Polestar 3Polestar 3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar

Polestar to marka elektrycznych samochodów, wydzielona przed kilkoma laty z Volvo. Oczywiście jeśli uważniej przyjrzymy się drzewu genealogicznemu Polestara, znajdziemy tam chińskie Geely, które od dawna jest właścicielem Volvo. Polestar miał być odpowiedzią na rosnące w Europie zainteresowanie autami elektrycznymi z wyższej półki. Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planami.

Jak informuje Automotive News Europe, Polestar będzie musiał zwolnić około 15 proc. swojej załogi. Oznacza to, że w oddziałach zlokalizowanych w różnych częściach świata pracę straci około 450 osób. Wszystko przez spowolnienie zainteresowania samochodami elektrycznymi. W 2023 r. Polestar sprzedał 54,6 tys. aut. Plan zakładał sprzedaż 60 tys. pojazdów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG EQE SUV 43 - życie z elektrykiem w zimie

To przekłada się na pieniądze. Polestar stara się o pozyskanie od swoich właścicieli pieniędzy na rozwój. W 2023 r. marka otrzymała 1,6 mld dolarów pożyczki na pokrycie kosztów operacyjnych. Plany zakładają jednak stopniowe uniezależnianie się od zewnętrznych źródeł finansowania.

Szef Polestara, Thomas Ingenlath, w rozmowie z dziennikarzami stwierdził, że jest dobrej myśli, jeśli chodzi o sprzedaż w 2024 r. Europejskie zamówienia na Polestara 4 oraz przewidywania dotyczące popularności Polestara 3 dają nadzieję na udany rok. Szwedzka marka nie jest jedyną, która w ostatnich miesiącach zderzyła się z mniejszym niż przewidywane zapotrzebowaniem na elektryczne auta. Czas pokaże, czy Polestar wyjdzie z tych zawirowań obronną ręką.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀