Polestar będzie zwalniał. Popyt na szwedzkie elektryki mniejszy, niż zakładano

Nowoczesny wygląd, nie lada osiągi i całkiem dobry rodowód nie wystarczyły. Należąca do Volvo marka Polestar nie realizuje założeń związanych ze sprzedażą swoich elektrycznych aut. Co za tym idzie, musi dokonać cięć.

Polestar 3Polestar 3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar

Polestar to marka elektrycznych samochodów, wydzielona przed kilkoma laty z Volvo. Oczywiście jeśli uważniej przyjrzymy się drzewu genealogicznemu Polestara, znajdziemy tam chińskie Geely, które od dawna jest właścicielem Volvo. Polestar miał być odpowiedzią na rosnące w Europie zainteresowanie autami elektrycznymi z wyższej półki. Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planami.

Jak informuje Automotive News Europe, Polestar będzie musiał zwolnić około 15 proc. swojej załogi. Oznacza to, że w oddziałach zlokalizowanych w różnych częściach świata pracę straci około 450 osób. Wszystko przez spowolnienie zainteresowania samochodami elektrycznymi. W 2023 r. Polestar sprzedał 54,6 tys. aut. Plan zakładał sprzedaż 60 tys. pojazdów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG EQE SUV 43 - życie z elektrykiem w zimie

To przekłada się na pieniądze. Polestar stara się o pozyskanie od swoich właścicieli pieniędzy na rozwój. W 2023 r. marka otrzymała 1,6 mld dolarów pożyczki na pokrycie kosztów operacyjnych. Plany zakładają jednak stopniowe uniezależnianie się od zewnętrznych źródeł finansowania.

Szef Polestara, Thomas Ingenlath, w rozmowie z dziennikarzami stwierdził, że jest dobrej myśli, jeśli chodzi o sprzedaż w 2024 r. Europejskie zamówienia na Polestara 4 oraz przewidywania dotyczące popularności Polestara 3 dają nadzieję na udany rok. Szwedzka marka nie jest jedyną, która w ostatnich miesiącach zderzyła się z mniejszym niż przewidywane zapotrzebowaniem na elektryczne auta. Czas pokaże, czy Polestar wyjdzie z tych zawirowań obronną ręką.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei