Porsche chwali się usługą w Polsce. Powinien ją mieć każdy producent

Jedną z częściej wymienianych wad elektryków jest infrastruktura. O ile punktów ładowania wciąż przybywa, jeden z problemów wciąż pozostaje nierozwiązany. Każda z sieci wymaga osobnego konta i kolejnej aplikacji na naszym smartfonie, a trochę ich jest. Ale nie musi tak być.

Porsche TaycanPorsche Taycan
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Konrad Skura

Projekt uruchomienia możliwości zapłacenia kartą w terminalu na ładowarce jakimś cudem jest jeszcze w powijakach, więc niektórzy producenci poszli o krok do przodu i postanowili ułatwić życie swoim klientom. W kwietniu tego roku ruszyła usługa Porsche Charging Service, która obejmuje 400 tys. punktów ładowania w Europie i 2977 stacji w Polsce - czyli ponad połowę dostępnych w naszym kraju. Jedno konto i jedna aplikacja, czyli tak jak być powinno. Na koniec miesiąca użytkownik otrzymuje zbiorczą fakturę VAT za wszystkie płatności.

Porsche Charging Service dostępne w Polsce
Porsche Charging Service dostępne w Polsce © Materiały prasowe | Porsche

Proste? Można jeszcze prościej. Wbudowana nawigacja sama wyznaczy nam na trasie najbardziej dogodny punkt ładowania w ramach usługi w taki sposób, abyśmy na ładowanie podczas całej podróży stracili jak najmniej czasu, a komputer przygotowuje baterię i jej temperaturę do całego procesu jeszcze przed dotarciem do punktu. Tę funkcję miałem okazję przetestować na dystansie ponad 2 tys. km i rzeczywiście muszę oddać, że pozwala pokonać strach związany z padniętą baterią.

Korzystanie z szybkich ładowarek, przynajmniej póki co, nie należy do najtańszych, ale przez pierwsze trzy lata od uruchomienia funkcji PCS kierowcy mogą liczyć na ulgę - zwolnienie z opłaty abonamentowej. To oznacza, że płaci się tylko za faktycznie pobraną energię. Dla przykładu na superszybkich ładowarkach Ionity stawka za kWh wyniesie 1,5 zł zamiast standardowych 3,5 zł.

Biorąc pod uwagę popularność Taycana, do którego lada moment dołączą wyłącznie elektryczne Cayenne, Macan i 718, na pewno rozwiązanie będzie cieszyć się popularnością. Ułatwia życie, więc zasługuje na uznanie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy