Pożegnajcie BMW i3. Wiemy, kiedy pierwszy elektryk marki zniknie z rynku

BMW i3 debiutowało prawie osiem lat temu. Patrząc na futurystyczne linie, które ani trochę się nie zestarzały, trudno w to uwierzyć. Niestety, wszystko ma swój koniec — zgodnie z zapowiedziami, i3 zniknie z Europy w lipcu 2022 roku.

BMW i3 pozwala wyróżnić się na drodzeBMW i3 pozwala wyróżnić się na drodze
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

To bez wątpienia jeden z najważniejszych modeli we współczesnej historii marki. Pierwszy, który na dobre wprowadził ją w świat elektryfikacji, a przy okazji cieszył się sporym wzięciem klientów. Dość powiedzieć, że przed pandemią słupki sprzedaży rosły sukcesywnie z roku na rok. Później było już nieco gorzej.

Na tyle, że i3 ostatecznie zniknęło z USA w 2021 roku. Europejska wersja dołączy do amerykańskiej kilka miesięcy później — tak przynajmniej wynika ze słów brytyjskiego rzecznika prasowego BMW, cytowanego przez magazyn "Autocar".

Niestety, i3 nie doczeka się bezpośredniego następcy, jednakże ci poszukujący praktycznego i stosunkowo niewielkiego elektryka zostają z alternatywą w postaci Mini Electric. Nie należy też zapominać, że w drodze jest BMW iX1, które częściowo wypełni lukę.

Sama nazwa "i3" również nie odejdzie w zapomnienie, a to za sprawą sedana oferowanego w Chinach, który jest niczym innym jak elektryczną odmianą obecnej Serii 3 z wydłużonym rozstawem osi. Wydaje się jednak, że tak ciekawe auto, jakim było i3, zasługuje na coś więcej. Kto wie? Może BMW przynajmniej ma w planach specjalną edycję pożegnalną...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS