Prezentacja: Jeep Avenger - samochód elektryczny z Polski

Jeep jest marką, która raczej nie kojarzy się z samochodami elektrycznymi, jednak konieczność dostosowania się do unijnych wymagań oraz oczekiwań niektórych klientów sprawiła, że bezemisyjny samochód tego producenta niebawem pojawi się w salonach.

Maciej Gomułka

Na pierwszy rzut oka samochód nie krzyczy, że jest elektryczny, chociaż futurystyczny wygląd samochodów zasilanych prądem powoli odchodzi do lamusa i te, nie wyróżniają się tak znacząco, względem spalinowych modeli. Warto zaznaczyć, że na innych rynkach, Jeep Avenger będzie dostępny z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2, który generuje 100 KM.

Jeep Avenger - jego sylwetka wygląda bardzo atrakcyjnie
Jeep Avenger © Materiały prasowe

Odmiana na prąd korzysta z napędu, który składa się z silnika elektrycznego o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 54 kWh. Teoretycznie powinniśmy przejechać 392 km w cyklu pozamiejskim. Kiedy będziemy poruszać się po mieście i będzie więcej okazji do odzyskiwania energii, zasięg ma wzrosnąć nawet do 567 km. Średnie zużycie energii ma wynosić około 15,8 kWh na 100 km.

Jeep Avenger
Jeep Avenger © Materiały prasowe

Aktualnie samochód można zamawiać tylko przez internet, a dostawy do klientów planowane są na przyszły rok. Produkcja Avengera będzie się odbywać w Polsce. Cena odmiany Launch Edition zaczyna się od 189 700 zł. Nie wiadomo jeszcze, kiedy auto pojawi się w salonach z możliwością zamawiania u dealerów.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc