Prezentacja: Skywell ET5 to chiński SUV, który może się wreszcie przyjąć

Było już wiele prób wprowadzenia chińskich samochodów na polski rynek i zwykle kończyły się fiaskiem. Nie twierdzę, że to będzie sukces, ale Skywell ET5 ma wszelkie atuty, by tak było. Nawet nazwa marki brzmi nieźle, ale najwięcej daje wnętrze.

Marcin Łobodziński

Prezentacja: Skywell ET5

Skyworth Auto to stosunkowo młoda firma, działająca od 2017 r., a ET5 to ich pierwszy samochód osobowy. Tak, nie ma tu błędu, bo generalnie auto zaprojektował i wyprodukował Skywell New Energy Automobile Group Co. Ltd., ale zmieniono jego nazwę na Skyworth Auto. Jest to jedynie departament zajmujący się osobówkami, który należy do Skywell Group - przedsiębiorstwa zajmującego się głównie produkcją autobusów.

Na wybrane rynki auto trafia pod nazwą Skywell ET5, a na chińskim jest oferowane jako Skyworth EV6. Z kolei EV6 to nazwa, która nie może wyjść poza Chiny, bo taką samą ma Kia dla swojego modelu. Z kolei w USA model ten jest sprzedawany jako Imperium ET5.

Kiedy już przebrnęliśmy przez korzenie modelu, który powstał na dobrą sprawę w 2020 r., kilka słów o nim. Mierzy 4698 mm długości, szerokość to1908 mm, a wysokość 1696 mm. Rozstaw osi wynoszący 2800 mm zapewnia ogrom przestrzeni. Z tyłu jest jej tak dużo, że choć brakuje miejsca na stopy pod przednimi siedzeniami, to kompletnie to nie przeszkadza. Do tego z tyłu jest całkowicie płaska podłoga.

Wnętrze wykonano starannie i z dobrej klasy materiałów. Nie jest to premium na miarę rynku europejskiego, ale dużo mu nie brakuje. Imponuje elektronika - bardzo szybka, sprawnie działa, a grafika jest świetna.

Nie tak duży jak wnętrze jest bagażnik mierzący 467 l, a po złożeniu siedzeń – 1141 l. Jest szeroki i długi, ale niski. Podobnie kabinę, kufer wyłożono dywanikami ze skóry ekologicznej wykonanymi z najwyższą starannością.

Aha, bo to elektryk

Choć niewiele na to wskazuje, Skywell ET5 jest samochodem elektrycznym. Ma gniazdo ładowania CCS, przez które szybką ładowarką 100 kW w ciągu ok. 30 min można uzupełnić poziom baterii z 20 do 80 proc. Ta ma pojemność 72 kWh i w teorii ma zapewnić zasięg do 520 km.

Tak duży zasięg ma wynikać z silnika, który nie jest szczególnie mocny (204 KM i 320 Nm), a samochód nie jest specjalnie ciężki (niecałe 1,9 t). Dynamika też nie jest porywająca - 9,6 s do setki i 150 km/h.

Gdzie go zamówić?

Importerem na Polskę jest firma Auto-Atut z grupy Polmozbyt Południe, która już przygotowała cennik. Model podstawowy kosztuje 199 900 zł, a wersja Luxury, jak na wideo, kosztuje 224 900 zł. Gwarancja na Skywella ET5 to 8 lat lub 150 000 km.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne