Przejechał teslą prawie 2 mln km. Serwis miał pełne ręce roboty

Ile można przejechać elektrykiem? Wiele, pod warunkiem, że masz sporo czasu i zasobny portfel. Przykładem jest Hansjörg von Gemmingen-Hornberg, Niemiec, który pokonał swoją teslą blisko 2 mln kilometrów.

Rekordowa tesla pochodzi z 2014 roku Rekordowa tesla pochodzi z 2014 roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Watt Energy, youtube
Aleksander Ruciński

Gemmingen-Hornberg nie jest taksówkarzem. Nie zarabia też na życie, jeżdżąc samochodem, ale uwielbia podróżować na czterech kołach. Prowadzi rozsądnie, nie przekraczając 100 km/h i zawsze dba o akumulator, ładując go w przedziale od 15 do 70 proc. Stosując się do tych zasad, zwiedził modelem S pół globu. Był nawet w Afryce i Chinach.

Przygoda rozpoczęła się w 2014 roku. Właśnie wtedy Gemmingen-Hornberg zakupił lekko używaną teslę Model S z przebiegiem 30 tys. km i bardzo szybko przeszedł do nakręcania większego przebiegu.

Po blisko 10 latach licznik jego auta wskazał imponującą wartość 1,9 mln km. I choć wynik z pewnością zasługuje na uznanie, nie obyło się bez poważnych napraw spowodowanych zużyciem kluczowych elementów takich jak silniki i akumulatory.

Auto zwiedziło kawał świata
Auto zwiedziło kawał świata © Materiały prasowe | Watt Energy, youtube

Pierwsze wymieniano aż 13 razy, a pakiet baterii 4. Było to konieczne z uwagi na zauważalny spadek osiągów. W krytycznym momencie zasięg spadł do 260 km, podczas gdy standardowo udaje się przejechać 500 km na jednym ładowaniu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Warto odnotować, że mimo imponującego przebiegu, auto nie wygląda na przesadnie zużyte. Zarówno wnętrze, jak i nadwozie trzymają się całkiem nieźle. Więcej o tym wyjątkowym egzemplarzu i jego aucie dowiecie się z powyższego wideo.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki