Przerobili klasyka na elektryka. Rolls-Royce Sophii Loren w nowym wydaniu
Brytyjska firma Lunaz zaprezentowała gruntownie odrestaurowany i odnowiony model Rolls-Royce Silver Cloud II, który niegdyś należał do kultowej włoskiej aktorki. Pojazd pożegnał się z silnikiem spalinowym i ma teraz elektryczny układ napędowy.
01.09.2023 17:41
Silver Cloud II został pierwotnie zbudowany w 1960 roku dla nagrodzonej Oscarem aktorki Sophii Loren. Pojazd był wyposażony w silnik V8 o pojemności 6,2 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Konfiguracja pozwalała na wykręcenie 187 km/h, co jak tam tamte czasy było całkiem przyzwoitym wynikiem w tej klasie pojazdów.
Ponad 60 lat po narodzinach tego kultowego Rollsa brytyjska firma Lunaz, zajmująca się renowacją samochodów, postanowiła, że wprowadzi go w XXI wiek. Zmiany zaczynają się od lakieru, który ma teraz specjalne dwukolorowe wykończenie i łączy elementy w odcieniu shale z dolnymi panelami skąpanymi w kolorze rich gold.
Wnętrze zostało wykończone skórą z detalami z drewna orzechowego i niestandardowymi dywanikami wykonanymi z materiału z odzyskanych nylonowych sieci rybackich i podkładem z przetworzonych tworzyw sztucznych. Samochód ma teraz także podgrzewane siedzenia, system audio obsługujący Apple CarPlay i Android Auto, porty ładowania USB-A i USB-C, kamerę cofania i tempomat.
Podobnie jak w pozostałych projektach Lunaz porzucił oryginalny silnik spalinowy samochodu i zastąpił go elektrycznym układem napędowym. Chociaż na ten temat nie podano konkretnych szczegółów, to brytyjska firma zbudowała już elektrycznego Rolls-Royce’a Phantoma z ogromnym akumulatorem o mocy 120 kWh, więc bardzo prawdopodobne, że ten samochód ma ten sam akumulator.
Projekt stanowi część nowego programu Lunaz, w ramach którego odnawia i modyfikuje klasyczne modele Bentley i Rolls-Royce należące do różnych luksusowych hoteli na całym świecie. Lunaz twierdzi, że hotele będą używać tych pojazdów do transportu gości na lotniska i z lotnisk, a także do świadczenia usług szoferskich. Konwersje pojazdów elektrycznych będą stosowane na rynkach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w USA i Azji Południowo-Wschodniej.