WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Przyszłość niemieckiego elektryka pod znakiem zapytania. Winny Golf

Elektryczny Volkswagen ID.3 nie stał się modelem kultowym jak Garbus czy Golf. Ten ostatni ukaże się w wersji elektrycznej, a jak twierdzą osoby związane z marką, w gamie może nie starczyć miejsca dla dwóch podobnych modeli.

Volkswagen ID.3 Pro SVolkswagen ID.3 Pro S
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Mateusz Lubczański

Podczas premiery odświeżonego Volkswagena Golfa, Kai Grünitz odpowiedzialny za rozwój technologiczny potwierdził, że jest to ostateczna odmiana spalinowa Golfa. Biorąc pod uwagę klasyczny cykl życia produktu, można oczekiwać, że elektryczna wersja trafi na drogi w 2028 roku.

Grünitz w rozmowie z "Top Gearem" przyznał, że "nie zamierza zabijać Golfa", ale przyznał też, że nie "nie ma wystarczająco miejsca, by oferować dwa czy trzy modele temu samemu konsumentowi". To stawia pod znakiem zapytania istnienie ID.3, który miał być elektrycznym kompaktem wprowadzającym Volkswagena w nową erę.

Prace nad nowym Golfem już ruszyły, zespół ma pomysł na jego wygląd, ale czeka też na rozwój rynku.

Grünitz przyznaje, że nie będzie to ID.3 w "ciuszkach" Golfa. Wynika to chociażby z platformy – "ajdik" korzysta z płyty MEB, a nowy Golf ma wykorzystywać podstawy oparte na skalowalnej płycie podłogowej SSP.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy