Renault Emblème to wodorowo-elektryczny koncept, który wygląda jak nic innego

Podczas salonu samochodowego w Paryżu Renault pokaże bardzo interesujący koncept. Nie tylko z uwagi na wygląd, ale i zastosowane rozwiązania techniczne.

Renault Emblème ConceptRenault Emblème Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński
7

Emblème, bo tak nazywa się prezentowane auto, jest sporym (4,8 metra długości) crossoverem, nie wiedzieć czemu określanym przez Renault jako Shooting Brake. Auto wygląda świetnie, łącząc płynne linie z wysmakowanymi detalami. Może też pochwalić się niezłą aerodynamiką - współczynnik oporu wynosi Cx=0,25.

Nie wygląd, lecz napęd jest tu jednak najważniejszy. Francuzi zdecydowali się bowiem na połączenie napędu wodorowego i elektrycznego, co ma przekładać się nie tylko na ekologiczną jazdę, ale i 1000 km łącznego zasięgu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

215-konny silnik umieszczony nad tylną osią może być zasilany zarówno prądem z wodorowych ogniw paliwowych jak i prądem z niklowo-manganowo-kobaltowego akumulatora o pojemności 40 kWh. Oba zestawy działają niezależnie, co oznacza, że gdy zabraknie wodoru, możemy po prostu naładować baterię i odwrotnie.

Mogłoby się wydawać, że auto o takiej konstrukcji będzie piekielnie ciężkie, lecz inżynierom Renault udało się zachować masę na rozsądnym poziomie 1750 kg. Na razie nie wiadomo, czy Emblème przerodzi się w wersję produkcyjną. Dobrze jednak, że marka nie spoczywa na laurach i wciąż szuka alternatywnych rozwiązań.

  • Renault Emblème
  • Renault Emblème
  • Renault Emblème
  • Renault Emblème
  • Renault Emblème
  • Renault Emblème
  • Renault Emblème
  • Renault Emblème Concept
  • Renault Emblème
[1/9] Renault Emblème Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Renault

Wybrane dla Ciebie

Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem