Renault Twingo Electric nie dla polskiego klienta. W zamian dostaniemy Dacię Spring
Renault Twingo Electric to ciekawa propozycja w segmencie miejskich aut elektrycznych. Auto właśnie wjeżdża do salonów, ale niestety nie będzie dostępne w Polsce. Na otarcie łez dostaniemy jednak większą i równie atrakcyjną Dacię Spring.
20.10.2020 | aktual.: 13.03.2023 12:51
Jak sama nazwa wskazuje, Twingo Electric jest zasilane elektrycznym silnikiem generującym 82 KM mocy i przyzwoite 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podobnie jak w przypadku spalinowego odpowiednika, jednostka jest tu zamontowana z tyłu i wprawia w ruch tylną oś, co gwarantuje niestandardowe wrażenia z jazdy - przynajmniej dla tego segmentu.
Osiągi powinny okazać się wystarczające dla większości użytkowników. Sprint do setki trwa tu 12,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 135 km/h - ograniczono ją elektronicznie, by zapobiec szybszemu zużyciu baterii.
Akumulator ma skromną pojemność 22 kWh. Mimo to zasięg nie rozczarowuje - to średnio 190 km zgodnie z mieszanym cyklem WLTP oraz 270 km w przypadku użytkowania auta w mieście. Auto może być ładowane w domu lub przy użyciu publicznych ładowarek o mocy do 22 kW. Pół godziny postoju na stacji pozwoli na pokonanie około 80 km.
Co ciekawe, kierowca będzie miał do wyboru aż 3 tryby regeneracyjnego hamowania wybierane klasycznym drążkiem pomiędzy fotelami. W najwyższym ustawieniu podczas jazdy miejskiej praktycznie nie trzeba będzie używać hamulców - wystarczy puścić pedał przyspieszenia, by auto gwałtownie zwolniło.
W rodzimej Francji ceny modelu startują od 26 450 euro. Polskiego cennika nie będzie, gdyż importer nie przewiduje sprzedaży tego modelu na naszym rynku.
W przyszłym roku nad Wisłą pojawi się jednak elektryczna Dacia Spring, co potwierdzili nam już przedstawiciele Renault Polska. Auto będzie większe niż Twingo, a przy tym zauważalnie tańsze, gdyż jak wcześniej zapowiadał producent, ma być to najtańszy samochód zasilany prądem dostępny w Europie.