Renault Twingo Electric nie dla polskiego klienta. W zamian dostaniemy Dacię Spring

Renault Twingo Electric to ciekawa propozycja w segmencie miejskich aut elektrycznych. Auto właśnie wjeżdża do salonów, ale niestety nie będzie dostępne w Polsce. Na otarcie łez dostaniemy jednak większą i równie atrakcyjną Dacię Spring.

Elektryczne Twingo nie będzie dostępne nad Wisłą.Elektryczne Twingo nie będzie dostępne nad Wisłą.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Jak sama nazwa wskazuje, Twingo Electric jest zasilane elektrycznym silnikiem generującym 82 KM mocy i przyzwoite 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podobnie jak w przypadku spalinowego odpowiednika, jednostka jest tu zamontowana z tyłu i wprawia w ruch tylną oś, co gwarantuje niestandardowe wrażenia z jazdy - przynajmniej dla tego segmentu.

Osiągi powinny okazać się wystarczające dla większości użytkowników. Sprint do setki trwa tu 12,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 135 km/h - ograniczono ją elektronicznie, by zapobiec szybszemu zużyciu baterii.

Akumulator ma skromną pojemność 22 kWh. Mimo to zasięg nie rozczarowuje - to średnio 190 km zgodnie z mieszanym cyklem WLTP oraz 270 km w przypadku użytkowania auta w mieście. Auto może być ładowane w domu lub przy użyciu publicznych ładowarek o mocy do 22 kW. Pół godziny postoju na stacji pozwoli na pokonanie około 80 km.

Co ciekawe, kierowca będzie miał do wyboru aż 3 tryby regeneracyjnego hamowania wybierane klasycznym drążkiem pomiędzy fotelami. W najwyższym ustawieniu podczas jazdy miejskiej praktycznie nie trzeba będzie używać hamulców - wystarczy puścić pedał przyspieszenia, by auto gwałtownie zwolniło.

W rodzimej Francji ceny modelu startują od 26 450 euro. Polskiego cennika nie będzie, gdyż importer nie przewiduje sprzedaży tego modelu na naszym rynku.

W przyszłym roku nad Wisłą pojawi się jednak elektryczna Dacia Spring, co potwierdzili nam już przedstawiciele Renault Polska. Auto będzie większe niż Twingo, a przy tym zauważalnie tańsze, gdyż jak wcześniej zapowiadał producent, ma być to najtańszy samochód zasilany prądem dostępny w Europie.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne