Renault Twingo Electric nie dla polskiego klienta. W zamian dostaniemy Dacię Spring

Renault Twingo Electric to ciekawa propozycja w segmencie miejskich aut elektrycznych. Auto właśnie wjeżdża do salonów, ale niestety nie będzie dostępne w Polsce. Na otarcie łez dostaniemy jednak większą i równie atrakcyjną Dacię Spring.

Elektryczne Twingo nie będzie dostępne nad Wisłą.Elektryczne Twingo nie będzie dostępne nad Wisłą.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Jak sama nazwa wskazuje, Twingo Electric jest zasilane elektrycznym silnikiem generującym 82 KM mocy i przyzwoite 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podobnie jak w przypadku spalinowego odpowiednika, jednostka jest tu zamontowana z tyłu i wprawia w ruch tylną oś, co gwarantuje niestandardowe wrażenia z jazdy - przynajmniej dla tego segmentu.

Osiągi powinny okazać się wystarczające dla większości użytkowników. Sprint do setki trwa tu 12,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 135 km/h - ograniczono ją elektronicznie, by zapobiec szybszemu zużyciu baterii.

Akumulator ma skromną pojemność 22 kWh. Mimo to zasięg nie rozczarowuje - to średnio 190 km zgodnie z mieszanym cyklem WLTP oraz 270 km w przypadku użytkowania auta w mieście. Auto może być ładowane w domu lub przy użyciu publicznych ładowarek o mocy do 22 kW. Pół godziny postoju na stacji pozwoli na pokonanie około 80 km.

Co ciekawe, kierowca będzie miał do wyboru aż 3 tryby regeneracyjnego hamowania wybierane klasycznym drążkiem pomiędzy fotelami. W najwyższym ustawieniu podczas jazdy miejskiej praktycznie nie trzeba będzie używać hamulców - wystarczy puścić pedał przyspieszenia, by auto gwałtownie zwolniło.

W rodzimej Francji ceny modelu startują od 26 450 euro. Polskiego cennika nie będzie, gdyż importer nie przewiduje sprzedaży tego modelu na naszym rynku.

W przyszłym roku nad Wisłą pojawi się jednak elektryczna Dacia Spring, co potwierdzili nam już przedstawiciele Renault Polska. Auto będzie większe niż Twingo, a przy tym zauważalnie tańsze, gdyż jak wcześniej zapowiadał producent, ma być to najtańszy samochód zasilany prądem dostępny w Europie.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie