Setki nowych ładowarek. Nie tylko w dużych miastach

Polska jest jednym z najgorzej rozwiniętych pod względem infrastruktury ładowania pojazdów krajów Europy. Duże inwestycje, które mają na tym polu miejsce, muszą więc cieszyć. Tym bardziej, że na pojawienie się publicznych punktów szybkiego ładowania mogą liczyć nie tylko mieszkańcy dużych miast.

Stacja ładowaniaStacja ładowania
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Powerdot
Tomasz Budzik

Firma Powerdot pozyskała 100 mln euro na inwestycje w europejską elektromobilność. Część z tych pieniędzy zostanie wykorzystana do stawiania nowych ładowarek w Polsce. Firma ma w Europie ponad 5 tys. punktów ładowania, a w fazie realizacji jest kolejne 10 tys. punktów. Mocno działa również na naszym rynku. Jak informuje rzeczniczka prasowa firmy, Katarzyna Siwek, w styczniu 2024 r., na 153 uruchomione w Polsce nowe punkty ładowania, połowa należy do Powerdot.

Szeroko zakrojone inwestycje są w toku, a stacje najczęściej pojawiają się przy sklepach. Co ważne, inwestycje nie skupiają się wyłącznie na dużych aglomeracjach. Wśród miast, w których oddano ostatnio ładowarki, można wymienić Kalisz, Wieliczkę, Jarocin, Miechów, Grudziądz, Biłgoraj, Chojnice czy Gryfino.

Dostępne i realizowane punkty ładowania
Dostępne i realizowane punkty ładowania © Materiały prasowe | Powerdot

W najbliższym czasie ładowarki pojawią się zaś m.in. w Gorzowie Wielkopolskim, Łapach, Bydgoszczy, Gnieźnie, Lesznie, Natalinie, Ostrowie Wielkopolskim, Płocku, Pyrzycach, Rybniku, Skarszewach, Terespolu, Zwoleniu i Grodzisku Wielkopolskim.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Polska ma co nadrabiać w dziedzinie publicznych punktów ładowania. Według danych opublikowanych w 2022 r. przez europejskie stowarzyszenia producentów aut ACEA, średnio na 100 km dróg w Polsce było 0,7 punktu ładowania pojazdów. W Holandii współczynnik ten wynosił 64,3, w Niemczech 25,8, a w Portugalii 24,9. To nie duża różnica, a po prostu przepaść, która sprawia, że wiele osób, które myślą o samochodzie elektrycznym, rezygnuje z tego pomysłu w zderzeniu z polskimi realiami.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy